Čtení s porozuměním

In reply to Klára Haislová

Re: Čtení s porozuměním

von Šárka Pinkrová -
Milá Kláro,
děkuji ti za nahlédnutí do tvé hodiny. Myslím, že tvá komunikace s dětmi je dostatečně respektující, je vidět, že děti mají tvou pozornost a jsou zvyklé si naslouchat. Líbí se mi, že používáš podněcující otázky a děti tím motivuješ, aby se nad příběhem zamyslely. Také mi je velmi příjemná tvá neverbální komunikace, kdy dětem dáváš další smyslový podnět k tomu, aby tě vnímaly a rozuměly tomu co říkáš, například když ukazuješ "neslyším" i prstem na své ucho, apod. Co bych ti mohla doporučit je, se zaměřit na slovíčko "tak", které používáš velmi často a občas ruší diskusi. Děkuji za inspiraci na čtení s porozuměním.
In reply to Klára Haislová

Re: Čtení s porozuměním

von Barbora Sedláčková -
Ahoj Klári,
po shlédnutí videa mě strašně mile překvapilo jak mile na mě z videa působíš, jsi úplně přirozená a dle mého názoru si myslím, že žákům se s tebou skvěle pracuje! Moc se mi líbí využívání tvým otázek k motivaci a pochopení pro žáky. Za mě skvěle odvedená práce :)
In reply to Klára Haislová

Re: Čtení s porozuměním

von Eliška Glatzová -
6/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov :0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Kláro, děkuji za příkladnou ukázku respektující komunikace. Vaše komunikace je efektivní a funkční, je znát, že se cítí žáci ve třídě bezpečně - atmosféru se Vám podařilo navodit. Žáky vhodně motivujete k tomu, aby se účastnili a byli zapojení. V reflexi jste shrnula objektivně komunikaci ve třídě, odpovídá to opravdu videu, které jsme viděli - dobrá práce!

Co se týče kritéria 3 slov - ke SZZ je třeba zapracovat termíny - u Vás se hezky nabízí např. participace, dialogický, posuzující a popisný jazyk, atd. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové. Prosím, nějaký termín si tam doplňte, bude se to hodit, kdybyste si vytáhla tuto otázku.
S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení

S pozdravem Eliška Glatzová