Výuková komunikace - Jarošová

Výuková komunikace - Jarošová

by Kateřina Jarošová -
Number of replies: 6

Ahoj,

níže (snad) přikládám video i s reflexí. Upřímně doufám, že to není tak moc rozkostičkované. Měla jsem totiž dost problém s nahráním videa, proto jsem soubor komprimovala asi 4x. Prosím napište mi, jestli to jde vůbec otevřít. :-) Snad ano. Jinak dopředu děkuji za zhlédnutí a zpětnou vazbu.

Přeji do nového roku jen to nejlepší,

Káťa Jarošová

In reply to Kateřina Jarošová

Re: Výuková komunikace - Jarošová

by Petra Steinerová -
Ahoj Káťo,

jde to otevřít :) Tvá komunikace s dětmi se mi moc líbí, tvůj klidný a milý hlas je moc příjemné poslouchat. Je vidět, že dokážeš děti zaujmout, samozřejmě vzhledem k tomu, že jsou to menší děti, tak je jasné, že nevydrží dlouho posedět. Taky se mi líbí tvá reakce, když jedna z holčiček řekla, že padouch ukradl králi korunu, tak ty její odpověď nezavrhuješ a uznáváš, že to tak může být, že jsi také mohla zapomenout. Hodně mi tvé vystupování připomíná jednu mojí kolegyni, která je mimochodem skvělá učitelka a vždy jí říkám, že se její jednání s dětmi odráží na jednání jich samých a mám pocit, že je to i tvůj případ. Úplně tě vidím ve škole u malých prvňáčků :) Petra
In reply to Kateřina Jarošová

Re: Výuková komunikace - Jarošová

by Terezie Čurdová -
Milá Káťo,
chápu, že jsi byla nervózní z natáčení jak sama píšeš v reflexi, ale z mého pohledu to vůbec nebylo poznat. Tvůj projev je klidný a máš příjemný hlas.
Dál se mi líbí, že přiznáváš, že si taky nepamatuješ všechno a to mi přijde úžasný. Tvé prosby na posazení a hlášení jsou klidné a vůbec neruší tvůj výklad.
Jde vidět, že práce s předškolními dětmi tě baví.

Přeji hezký den.
Terezie Čurdová
In reply to Kateřina Jarošová

Re: Výuková komunikace - Jarošová

by Kateřina Tyrová -
Komunikace se skupinou žáků je přiměřená, vzpomínají si společně na své zážitky, tempo řeči je přiměřené věku dětí. Paní učitelka na konci nechává dětem prostor pro jejich samostatné vyjádření, což vhodně podporuje jejich slovní vyjadřování. Oceňuji trpělivý přístup. Pokyny jsou srozumitelně vysvětleny a žáci na ně dobře reagují. Zapojení kartiček je vhodné, stejně tak zpětná vazba o tom, zda děti rozumí obrázku na ní, to je, domnívám se, důležité. Ve videu vládne příjemná atmosféra, děti jsou motivovány a zaujatě pracují a spolupracují.
In reply to Kateřina Jarošová

Re: Výuková komunikace - Jarošová

by Veronika Čechová -
Ahoj Kačenko.

Tvé video se mi moc líbí. Líbí se mi, že jsi nám ukázala více aktivit, co jsi s dětmi dělala. Velmi pozitivně hodnotím tvou verbální komunikaci. Tvá výslovnost je srozumitelná a spisovná, máš příjemný hlas. Moment, kdy jsi uznala, že i ty můžeš zapomenout, mě zaujal, neboť i práce s chybou je ve výuce důležitá. Líbilo se mi, jak jsi děti vedla k výsledku/odpovědi. Různě jsi jim napovídala, avšak jsi odpověď neprozradila. Snažila jsi se, aby na to přišly sami.
Moc ráda bych někdy navštívila tvou hodinu a získala další zkušenosti, neboť také pracuji s předškolními dětmi. :)))

Měj se moc hezky a držím palečky při studiu:)

Verča.
In reply to Kateřina Jarošová

Re: Výuková komunikace - Jarošová

by Eliška Glatzová -
3/7 Potřeba ještě doplnit

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 0

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Kateřino, děkuji za hezký vhled do Vaší milé hodiny, s dětmi určitě komunikujete respektujícím způsobem, víte, jak je zaujmout, pracujete efektivně s hlasem a s intonací. Děti na Vás reagují, komunikujete vyrovnaným klidným způsobem. Vaše Spolužačky vystihly spoustu pozitivních stránek.
Poznámku mám k Vaší písemné reflexi. Doplňte prosím reflexi na komunikaci (nejen situace v MŠ) opřenou o teorii. Toto Vám nebude stačit do portfolia ke SZZ. Prosím, dopracujte si ji. Je třeba teoretická opora. Ke zkoušce je třeba zapracovat termíny jako participace, nonverbální komunikace, hodnotící, atd. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení