Didaktika 1. stupně ZŠ I

Didaktika 1. stupně ZŠ I

от Martina Horká -
Количество ответов: 4
В ответ на Martina Horká

Re: Didaktika 1. stupně ZŠ I

от Lucie Brothánková -
Ahoj Marti,

dle mého pohledu jsi komunikaci s dětmi ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho zdraví vedla velmi efektivně a respektovala jsi různé charaktery, temperament i rozpoložení dětí. Uplatňovala jsi zásady bezpečného chování, děti reagovaly na základní pokyny i povely k pohybové činnosti a zvládaly jednoduché pohybové činnosti Tvůj projev byl motivující a zároveň klidný, přizpůsobený věku dětí, srozumitelný, kladla jsi otevřené otázky, navazovala jsi oční kontakt a ujišťovala ses, že ti děti rozumí a naslouchají. Velmi se mi líbilo jak sis dokázala udržet pozornost díky nastaveným pravidlům. Ve své reflexi jsi zmiňovala, že to byla vaše druhá hodina, z mého pohledu to tak nevypadalo, dokážeš na ně působit velmi přirozeně, nenásilně a cíleně navést tam, kam potřebuješ. 
В ответ на Martina Horká

Re: Didaktika 1. stupně ZŠ I

от Veronika Goldová -
Malá Martino, moc děkuji za milé "koukání" na Tvou hodinu, přistihla jsem se, že jsem se usmívala. Hodinu jsi moc mile vedla a to šlo o pravidla v tělocvičně, což by samo o sobě bylo nudné téma, ale s Tebou ani trochu. Uměla jsi mile a pohodově zklidnit děti. Byly to malé děti, které jsou obvykle při vstupu do tělocvičny "jako utržení ze řetězu", ale Tvoji žáci nebyli. Líbilo se mi, že jsi jim pravidla jen nediktovala, ale chtěla si, aby se zamysleli, proč je máte a aby pochopili, že mají smysl. O to jednodušeji si je vezmou za svá. Moc se mi líbila hra s velikostí na začátku, tu určitě někdy použiju. Děkuji za inspiraci a přeji hodně štěstí, Veronika Goldová.
В ответ на Martina Horká

Re: Didaktika 1. stupně ZŠ I

от Adéla Barešová -
Ahoj Marti,

Přiznám se, že mě tvá volba hodiny pro výukovou komunikaci vůbec nepřekvapila :)! Téma pravidel při výuce tělocviku je velmi důležitá, proto mi přijde naopak velmi přínosné vidět, jak jej uplatňuje někdo jiný. Tvůj přístup se mi, Marti, moc líbil. Všichni reagovali na tvou počáteční aktivitu, následně se hlásili a ty jsi dávala prostor každému, kdo chtěl, vyjádřit svůj názor a, i když byl třeba mimo tvou otázku, přijala jsi ho a nekomentovala negativně. Tvá verbální i neverbální komunikace je přiměřená věku dětí, já bych na tvé hodině byla ráda! :)
Krásný nový rok!
Adéla
В ответ на Martina Horká

Re: Didaktika 1. stupně ZŠ I

от Eliška Glatzová -
7/7 Splněno krásně

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 1

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Martino, děkuji za originální ukázku z hodiny Tv, byla raodst se dívat. Je to krásný příklad respektující komunikace, efektivně pracujete také s nonverbální komunikací a s řečí těla. Reflexi máte v pořádku, používáte vhodně terminologii. Prosím, založte do portfolia ke SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová