Obsah vzdělávání - Lidské tělo (1. ročník)

Obsah vzdělávání - Lidské tělo (1. ročník)

autor Šárka Pinkrová -
Počet odpovědí: 3

Zdravím, v příloze zasílám druhý portofoliový úkol, budu ráda za připomínky. 


Š. P.

V odpovědi na Šárka Pinkrová

Re: Obsah vzdělávání - Lidské tělo (1. ročník)

autor Alena Třešňáková -
Milá Šárka,
úplně vidím nadšení dětí, když se vzájemně obkreslují. Moc pěkná aktivita, kde propojují psychomotorické schopnosti kresby s efektivními v podobě spolupráce a vnímání druhého. Je poznat, že již nějakou dobu učíš a dobře se orientuješ v RVP, ŠVP.
Asi bych jen zmínila, když už jsi sama výběr žáků na "vzorové tělo" zmínila, že ne vždy ti, co úspěch nezažívají, touží po tak přímé pozornosti spolužáků. Možná bych takové děti vybrala pak k prezentování před tabulí s obkresleným tělem, než jen, že se na nich budou části těla ukazovat. Ale je to velmi individuální a dobrý učitel pozná, koho vybrat za modela. Myslím, že jsi to určitě myslela dobře tak, aby se dal prostor i nejen třídním "oblíbencům", že?

Přeji pěkný den,

Alena
V odpovědi na Šárka Pinkrová

Re: Obsah vzdělávání - Lidské tělo (1. ročník)

autor Eva Šuchmanová -
Ahoj Šárko,

myslím, že je to fajn hodina, která by děti bavila, podobnou velmi vydařenou jsem kdysi zažila u své kolegyně. Pamatuji si, že důležité je ukočírovat děti při obkreslování, které svádí k blbnutí, kolegyně byla bezvadná, laskavá, ale s pevnou rukou i jasnými mantinely, takže všechno pěkně klaplo. Trochu tápu v tom ročníkovém vymezení vašeho ŠVP a pojmech závazaný (3.) a doporučený (1.–3.) ročník, můžeš mi to kdyžtak prosím objasnit? My to takhle v ŠVP vůbec nemáme, učivo a výstupy jsou tam prostě rozdělené po ročnících, ale je to bohužel dost chaotické. Možná je to tak, že v 1.–3. téma zvolit můžeš, ale ve 3. zkrátka už musíš? Viděla jsem tam nejdřív tu trojku a na třetí třídu mi to totiž přišlo už trochu snadné (tam už bych šoupla i nějaké orgány apod.). Až pak jsem si všimla, že to je hodina plánovaná pro 1. ročník, což mi sedí líp. Kdyžtak díky za vysvětlení a měj se fajn.

Ahoj Eva Š.
V odpovědi na Šárka Pinkrová

Re: Obsah vzdělávání - Lidské tělo (1. ročník)

autor Eliška Glatzová -
7/7 Krásně splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 1
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1


Milá Šárko,
děkuji za zveřejněný inspirativní úkol, moc se mi líbí nápad s nakresleným člověkem - pro žáky to bude bezva aktivita. Máte vše v pořádku, poznámky jsou drobnosti. Formulace cílů - prosím, vyhnout se slovu ,,umí", rovnou aktivní sloveso - např. pojmenuje, ukáže. Individualizace - prosím, do portfolia by bylo dobré doplnit jeden přesný úkol zaměřený individuálně. Zde se nabízí aktivita pro rychlíky - doplnit i více částí těla, orgány? Co myslíte? Dále prosím pro přehled doplnit předmět (často Prvouka?) a ročník. Hezká práce.

S pozdravem Eliška Glatzová