Obsah vzdělávání - Martina Šulcová

Obsah vzdělávání - Martina Šulcová

autor Martina Šulcová -
Počet odpovědí: 3

Zdravím Vás, kolegyně. 


Vkládám přípravu zaměřenou na obsah a individualizaci a těším se na Vaše komentáře :) 


Díky. 

Martina 

V odpovědi na Martina Šulcová

Re: Obsah vzdělávání - Martina Šulcová

autor Klára Haislová -
Ahoj Marti, krásně a přehledně pojatá hodina. Obsah vzdělávání je jasný, rozhodně se v hodině povedlo ho naplnit. Hodina není příliš zaplněná hodně aktivitami. Naopak vše je vhodně zvoleno. Moc se mi líbí i pohybová aktivita ve formě pantomimy. Děti pouze nesedí v lavicích a jsou vedeny k tomu, aby se dokázaly vyjádřit i jinou formou než verbálně. Moc pěkná hodina, děkuji za inspiraci.
V odpovědi na Klára Haislová

Re: Obsah vzdělávání - Martina Šulcová

autor Olga Berková -
Ahoj,
Tvoje hodina me zaujala. Základním cílem bylo zajistit, aby hodina byla přístupná a podnětná pro všechny žáky, včetně těch s IVP a to jsi skvěle splnila. Obsah vzdělávání jsi splnila věděla jsi jak stanovit měřitelné cíle.
Při vysvětlování termínů jako masožravec, býložravec, a všežravec bych zkusila pro děti s IVP použít jednoduchý jazyk a příklady, které jsou pro žáky s IVP srozumitelné. Případně na začátek použít jen dvou částí a to býložravcec a masožravec. Případně později přidat termín všežravec.
Dále se mi líbilo, že jsi do hodiny zařadila i jiné předměty, jako třeba matematiku, dramatickou výchovu, ale i český jazyk.
Skvělá práce
Olga
V odpovědi na Martina Šulcová

Re: Obsah vzdělávání - Martina Šulcová

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 0
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1

Milá Martino,
děkuji za zveřejněný úkol, téma máte skvěle promyšlené, cíle měřitelné, obsah a aktivity pro děti motivační. V RVP se orientujete. Do přípravy by bylo vhodné vypsat i očekávaný výstup z RVP (nejen minimální). ČJS-3-4-02 nebo ČJS-5-4-04 (organismus je cokoliv živého, tedy splňuje to vlastnosti jako je variabilita, hereditarita, mobilita, iritabilita, takže i zvířata)? Co se Vám zdá pro Vás přesnější a vhodnější? Nedohledala jsem také ŠVP z Vaší konkrétní školy. Podívejte se prosím do ŠVP Vaší školy (určitě máte časově-tematické plány), doplníte si učivo a výstupy? Co se týče individualizace, víme, že realita u dětí s OMJ je složitá (hlavně první rok/y, kdy ještě nerozumí ČJ), nelze je ale formálně vzdělávat podle minimálních výstupů (správně jste psala, že jedině na vyloženě doporučení od PPP). Plní standardní výstupy, uzpůsobí jim formy, obsahy, metody s ohledem na jejich individuální potřeby. Snížené výstupy by musely být na základě takových PO, aby bylo třeba MV nastavit. Individualizovaný úkol máte promyšlený, je vidět, že jste učitelka dětí s OMJ s praxí. Tím, jak máte i býložravce atd. zaujmete i zvídavé děti. Dobrá práce! S pozdravem Eliška Glatzová