Milá Terezie,
děkuji za zveřejnění úkolu. Téma je praktické - trasa do školy a práce s mapou. Zorientovala jste se v typologii cílů - správně máte vytyčené konkrétní i obecné. Konkrétní jsou splnitelné a adekvátní. Rozdělila jste je také správně podle Bloomovy taxonomie. Bylo by dobré se podívat na Bloomovu taxonomii kongnitivních cílů a doplnit poznávací procesy (zapamatování, pochopení, atd.). Bude nutné se zorientovat k závěrečným zkouškám. Aktivity, metody a strategie, které jste připravila, k cíli určitě povedou.
Je třeba ještě doplnit, jak budete hodnotit splnění cílů - to, že žáci cíle dosáhli. Na základě plánku, který vypracují, zkontrolujete, zda má všechny náležitosti, zda je trasa správně zakreslená, zda je tam bod, kde se nachází? Návrh zpětné vazby máte - reflexe ve skupině. Je nutné napsat pár kritérií, podle kterých určíte, jestli byly cíle splněny. Dále explicitně, jakou zpětnou vazbu žáci dostanou. Máte ji naznačenou v reflexi - vrstevnická, to je super, ještě konkretizovat, co hodnotit, např. jak zvládli spolupžáci popsat cestu, atd. Ve 2.ročníku se nicméně žáci teprve učí dávat zpětnou vazbu, bude třeba Vaše intervence, např. ústní komentář po vrstevnickém hodnocení). Do odstavce, jakým způsobem jste hodinu plánovala, by bylo dobré napsat, ze kterých dokumentů vycházíte a jaké jste použila materiály (ŠVP, učebnice, vámi vypracovaný PL, atd).
Hodina je navržená tak, aby to byli žáci, kdo aktivně pracuje - skvělá práce. Také je bezva, že jste je zvedla ze židle - hodina bude pro žáky zajímavá a zábavná. Pozitivně hodnotím, že přemýšlíte mezipředmětově - jak vytěžit téma z více oblastí. Úkol vedu jako splněný, prosím, zapracujte poznámky - materiál budete ještě potřebovat k SZZ. Kdyby něco nebylo jasné, pište. S pozdravem Eliška Glatzová
5/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 0
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1
děkuji za zveřejnění úkolu. Téma je praktické - trasa do školy a práce s mapou. Zorientovala jste se v typologii cílů - správně máte vytyčené konkrétní i obecné. Konkrétní jsou splnitelné a adekvátní. Rozdělila jste je také správně podle Bloomovy taxonomie. Bylo by dobré se podívat na Bloomovu taxonomii kongnitivních cílů a doplnit poznávací procesy (zapamatování, pochopení, atd.). Bude nutné se zorientovat k závěrečným zkouškám. Aktivity, metody a strategie, které jste připravila, k cíli určitě povedou.
Je třeba ještě doplnit, jak budete hodnotit splnění cílů - to, že žáci cíle dosáhli. Na základě plánku, který vypracují, zkontrolujete, zda má všechny náležitosti, zda je trasa správně zakreslená, zda je tam bod, kde se nachází? Návrh zpětné vazby máte - reflexe ve skupině. Je nutné napsat pár kritérií, podle kterých určíte, jestli byly cíle splněny. Dále explicitně, jakou zpětnou vazbu žáci dostanou. Máte ji naznačenou v reflexi - vrstevnická, to je super, ještě konkretizovat, co hodnotit, např. jak zvládli spolupžáci popsat cestu, atd. Ve 2.ročníku se nicméně žáci teprve učí dávat zpětnou vazbu, bude třeba Vaše intervence, např. ústní komentář po vrstevnickém hodnocení). Do odstavce, jakým způsobem jste hodinu plánovala, by bylo dobré napsat, ze kterých dokumentů vycházíte a jaké jste použila materiály (ŠVP, učebnice, vámi vypracovaný PL, atd).
Hodina je navržená tak, aby to byli žáci, kdo aktivně pracuje - skvělá práce. Také je bezva, že jste je zvedla ze židle - hodina bude pro žáky zajímavá a zábavná. Pozitivně hodnotím, že přemýšlíte mezipředmětově - jak vytěžit téma z více oblastí. Úkol vedu jako splněný, prosím, zapracujte poznámky - materiál budete ještě potřebovat k SZZ. Kdyby něco nebylo jasné, pište. S pozdravem Eliška Glatzová
5/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 0
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1