Cíle vzdělávání - Obec

Re: Cíle vzdělávání - Obec

autor Eliška Glatzová -
Počet odpovědí: 0
Milá Dagmar,
děkuji za vypracovaný úkol zaměřený na cíle, vybrala jste si hezké téma, kde se žáci věnují místu, kde žijí. V typologii cílů jste se zorientovala - správně vyberete obecné a konkrétní, zařadíte podle Bloomovy taxonomie a rozdělíte. Cíle hodiny jsou nadefinované jasně a srozumitelně. V cílech máte, že žáci napíší svoji adresu, nicméně z přípravy vyplývá, že je to spíše aktivita jako prostředek uvědomění si, kde žijeme, nijak více s tím nepracujete. Máte dvě možnosti - tento cíl vynechat, nebo s ním v hodině pracovat, tím pádem je třeba předělat postup. Jak se rozmyslíte? Formalita pro přehlednost (bude se Vám hodit i ke státním zkouškám) - do hodnocení splnění cílů by bylo vhodné napsat to, co jste napsala do odstavce výše (jak konkrétně budete hodnotit, že jsou cíle splněné? ,,Žáci rozdělí v pracovním listě znaky města a vesnice. Napíšou svoji adresu. Zakroužkují informace o městě a vesnici, které se dnes naučili," atd). Pracovní list a interaktivní tabule je vágní označení a je to materiál/prostředek. Jelikož ale máte informaci ohledně hodnocení splnění cíle napsanou v odstavci o průběhu hodiny, tak jsem ji uznala za bod. Bylo by třeba také vypracovat konkrétní návrh, jakou dáte zpětnou vazbu žákům? Na konci hodiny se nabízí závěr - reflexe hodiny. Můžete napsat komentář do pracovního listu? Ústní zhodnocení při práci s interaktivní tabulí? Nechat žáky, ať se sami ohodnotí navzájem podle daných kritérií a dát jim komentář? Co se Vám zdá nejvhodnější?
Na Vaší hodině je určitě pozitivní, že mají žáci příležitost dozvědět se o sobě navzájem více věcí, spolupracovat a lépe se poznat. Máte také velkou vizuální podporu, paráda. Zajímavá je aktivita rozdělit děti podle toho, zda bydlí na vesnici či ve městě, ideálně do menších skupinek. Úkol jste splnila, prosím zapracujte poznámky, úkol se Vám bude hodit ke SZZ. V případě dotazů mě neváhejte kontaktovat. S pozdravem Eliška Glatzová

6/7


Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1