Učitelské sdílení profesních zkušeností - aktuální pohled z českých škol
by Olga Provazníková -
Number of replies: 2
In reply to Olga Provazníková
Re: Učitelské sdílení profesních zkušeností - aktuální pohled z českých škol
by Eliška Roztočilová -
Milá Oli,
tvá práce "Učitelské sdílení profesních zkušeností – aktuální pohled z českých škol" poskytuje cenné poznatky o využívání organizovaného sdílení profesních zkušeností mezi učiteli v českém prostředí. Výzkumná otázka a cíl jasně definují směřování studia a přinášejí důležité informace o míře a povaze tohoto sdílení, jeho organizačních podmínkách a vnímaných přínosech a překážkách.
Metoda sběru dat formou on-line dotazníkového šetření poskytla rozsáhlý soubor informací od širokého spektra účastníků. Kombinace deskriptivní statistiky a kvalitativních metod analýzy přispívá k bohatším a komplexnějším poznatkům o problematice.
Studie ukazuje, že sdílení profesních zkušeností není ve všech školách běžnou praxí a že existují různé organizační modely a úrovně účasti. Zároveň zdůrazňuje důležitost osobní zkušenosti s tímto sdílením pro hodnocení jeho přínosů a překážek.
Doporučila bych zkoumat detailněji faktory ovlivňující úroveň a povahu profesního sdílení, včetně možných strategií pro zlepšení jeho dostupnosti a efektivity. Dále by bylo užitečné provést longitudinální studii, která by sledovala změny v praxi sdílení profesních zkušeností a jejich dopady na profesní rozvoj učitelů v průběhu času. Takové hlubší pochopení této problematiky by mohlo přispět k vytvoření efektivnějších podmínek pro rozvoj profesní komunity ve školách a k posílení kvality vzdělávání.
tvá práce "Učitelské sdílení profesních zkušeností – aktuální pohled z českých škol" poskytuje cenné poznatky o využívání organizovaného sdílení profesních zkušeností mezi učiteli v českém prostředí. Výzkumná otázka a cíl jasně definují směřování studia a přinášejí důležité informace o míře a povaze tohoto sdílení, jeho organizačních podmínkách a vnímaných přínosech a překážkách.
Metoda sběru dat formou on-line dotazníkového šetření poskytla rozsáhlý soubor informací od širokého spektra účastníků. Kombinace deskriptivní statistiky a kvalitativních metod analýzy přispívá k bohatším a komplexnějším poznatkům o problematice.
Studie ukazuje, že sdílení profesních zkušeností není ve všech školách běžnou praxí a že existují různé organizační modely a úrovně účasti. Zároveň zdůrazňuje důležitost osobní zkušenosti s tímto sdílením pro hodnocení jeho přínosů a překážek.
Doporučila bych zkoumat detailněji faktory ovlivňující úroveň a povahu profesního sdílení, včetně možných strategií pro zlepšení jeho dostupnosti a efektivity. Dále by bylo užitečné provést longitudinální studii, která by sledovala změny v praxi sdílení profesních zkušeností a jejich dopady na profesní rozvoj učitelů v průběhu času. Takové hlubší pochopení této problematiky by mohlo přispět k vytvoření efektivnějších podmínek pro rozvoj profesní komunity ve školách a k posílení kvality vzdělávání.
In reply to Olga Provazníková
Re: Učitelské sdílení profesních zkušeností - aktuální pohled z českých škol
by Jana Stará -
V pořádku, dvě ZV nápomocné :-). Celkem 5 bodů. Jana Stará