Seminář 27.03.

Seminář 27.03.

autor Anastasiia Deineka -
Počet odpovědí: 0

1)      Veselé Velikonoce!

 

Kultura se odráží v běžném životě, týká se to i Velikonočních prázdnin. Květná neděle se vyskytuje v reklamě běžně – jenom jsou to většinou nějaké odkazy na blížící se svátky a jejich využití v propagačních cílech. Kreativní reklama existovat musí - před mnoha lety jsem viděla v obchodu variaci na téma „Máme tady něco i v zajíčkově rukávu“, což je přímým odkazem na frazém mít něco v rukávu. Česká spořitelna v roce 2012 přála „Velikonoce jako malované těm nejlepším klientům na světe“. Lindt v tomto roce nabízí dodat velikonočním oslavám „trochu luxusu“ a prodává velikonoční čokoládová vajíčka. Nakonec jsem někde na internetu viděla pomlázkový salám :)

 

2)      Nedělej Zagorku 

Frazém je vágní, umožnuje nám nějaké ekonomické sdělování a vznikají neustále! Za vznik nových frazémů v současné době je zodpovědná primárně angličtina. Zvláštním a zajímavým případem je kontaminace – mixování, pronikání častí jednoho frazému do frazému jiného. Frazémy nejsou úplně nahraditelné, obohacují řeč o složku subjektivní a zároveň pochopitelnou. Novými se pro mě stály „mít něco za lubem“ a „modrá smrt“ – druhý se už nepoužívá a přiznávám se, že by pro mě význam bez kontextu pochopitelný nebyl.