Téma hodiny:
Moje stravování, nezapomeň na sváču
Ročník:
6. ročník
Cíl:
Žák rozhodne dle vlastního názoru, které
pokrmy z nabídky jídel jsou na svačinu vhodné, a které nikoliv. Žák vlastními
slovy odůvodní, proč je svačina důležitá, uvede její klady.
Pár dní dopředu bych žákům zadala úkol ať si do školy, do výchovy ke zdraví, přinesou svačinu, kterou mají oni nejraději, co si běžně doma dávají. Hodinu bych následně pojala tak, že ze začátku bychom si řekli obecné informace o stravování. Jak je nejlepší, pro naše tělo, abychom se stravovali, kolikrát denně apod. - 10 minut
Zeptala bych se dětí kolikrát denně jedí a na základě
jejich odpovědí bych se doptávala, jestli mezi obědem a večeří mají ještě nějaký
chod nebo dopoledne o přestávce ve škole apod. Dopracovali bychom se ke svačině
a k tomu, proč je svačina důležitá (abychom se následně na ty hlavní denní
chody, jako je oběd a večeře nepřecpávali, abychom energii přijímali postupně
během celého dne). Následně by všichni vytáhli své svačinky, co si donesli.
Jeden po druhém by začal ukazovat, co si na svačinu přinesl. Společně bychom
hlasovali, zdali je toto jídlo na svačinu vhodné či nikoliv. Určitě by se
stalo, že by někdo donesl chipsy, čokoládu apod. U těchto lahůdek bych zmínila,
že dát si misku chipsů anebo např. dvě řady čokolády nikomu neuškodí, ale na
svačinu tyto potraviny vhodné nejsou. Postupně bychom si rozčlenili vhodné
svačinky a ty méně vhodné, ty, které se např. hodí více dopoledne (sladké
svačiny, které dodávají více energie) a ty, které jsou vhodnější na odpoledne).
- 20 minut
Na opakování bych vytvořila kvíz, kde
by byli zdravé svačinky a méně zdravé. Žáci by chodili k interaktivní
tabuli a přetahovali by potraviny na jednu stranu vhodné) anebo na druhou
(nevhodné). - 10 minut