WMŠ Dusíkova

WMŠ Dusíkova

by Sára Podskalníková -
Number of replies: 0

POPIS POHYBOVÉHO REŽIMU V ALTERNATIVNÍM PŘEDŠKOLNÍM ZAŘÍZENÍ

Moje praxe byly dosti nevšední už jen tím, že jsem měla každý den jinou učitelku a poslední den jsem strávila v jiné třídě, kvůli karanténě, kterou měla většina tříd. Navíc byl týden ovlivněn Martinskou slavností, takže jsem nezažila klasický režim. Ovšem z toho zažila mohu říct, že pohybové činnosti jsou spojeny s jinou činností, protože jsem žádnou pouze pohybovou řízenou činnost neviděla.

Rytmus dne

7:15 – 8:00 super ranní

8:00 – 8:55 ranní činnosti (příchod dědí do 8:30)

8:55 – 9:00 úklid

9:00 – 9:15 ranní kruh a rytmická část

9:15 – 9:30 svačina

9: 30 – 11:30 příprava a pobyt venku

11:30 – 11:45 převlékání a hygiena

11:45 -12:05 pohádka

12:05 – 12:35 oběd

12:35 – 12:50 vyzvedávání dětí

13:00 – 14:00 odpočinek

14:00 – 14:30 odpolední činnost

14:30 – 14:45 svačina

14:45 – 15:45 volná hra

15:45 – 16:00 konečná

Jakou formou byly zařazovány/vedeny organizované PA

  • v rámci ranního kruhu – básnička s pohybem, píseň o sv. Martinovi (jedno dítě hrálo Martina – běhalo okolo ostatních dětí, druhé dítě žebráka a zbytek zpíval)
  • během dne různé krátké básničky a cvičení prstů (jemná motorika), srolování stužky do ruličky
  • eurytmie (tu jsem bohužel neměla možnost vidět)

Jak byla organizována spontánní pohybová činnost

  • učitelka vymezila prostor, na kterém si děti mohou hrát, zbytek už byl v režii dětí
  • v parku měly děti na výběr z chůze nebo běhu (zda chtějí jít pomalu kratší trasu nebo zda chtějí běžet delší kus cesty – každý se rozhodl, jak chtěl)
  • lezení po stromech, válení sudů ze svahu, klouzání z kopce

Jaké pomůcky (nářadí, náčiní) byly využívány a jakým způsobem

  • venku si děti mohly vzít, co chtěly:
    • míč
    • lana/uháčkované popruhy, které děti používaly na hraní na koně
    • guma (skákání gumy)

Snaha o posouzení úrovně dovedností vzhledem ke stejně starým dětem ze státní MŠ (umí chytat, házet, skákat po jedné noze..., znají hry s pravidly a hrají je... atd., atd.)

  • Nemohu to úplně posoudit, protože zde nebyly žádné řízené aktivity zaměřeny tímto směrem. Pouze poslední den jsem viděla děti, které se rozhodly venku skákat gumu a házet si s míčem, a v tomto případě jsem neshledala žádné odchylky od dětí z klasických MŠ.
  • Hry s pravidly jsem děti hrát neviděla – spíše si hrají v menším počtu.

Sára Podskalníková