Dle mého názoru nevidím na reklamní propagaci prostřednictvím influencerů nic špatného, ovšem jde o to, co tito lidé propagují. Myslím si, že je více než důležité podotknout, že tito „youtubeři, tiktokeři a instagrameři“, představují vzor pro většinu mladých lidí, konkrétně těch v dospívajícím věku, jenž chtějí být co nejvíce jako oni. Není tak těžké uhodnout, proč většina influencerů oslovuje právě tuto věkovou skupinu, neboť právě děti a dospívající tráví většinu svého volného času surfováním na internetu prostřednictvím mobilních telefonů, tabletů či notebooků. Právě nejrůznějšími tématy dnešní doby si řada influencerů získala řadu mladých sledujících, kterým jsou tato témata blízká a svým způsobem zajímavá. Ať už různé recenze elektroniky, make-up tutoriály, hauly bytových dekorací, módy a kosmetiky či vlogy ze zajímavých míst, jsou právě tím, co mladou generaci zajímá, a právě z tohoto důvodu, kterým je souznění s moderním světem, jsou tyto „hvězdy“ sociálních sítí vzorem pro téměř každého dospívajícího.
Pokud se nyní zamyslím nad předchozím odstavcem, snadno z něj vyvodím jednu věc. Totiž pokud víme, jak velmi působí sociální sítě na mladou generaci, lze tohoto faktu využít tím, že se prostřednictvím známých tváří sociálního světa budou propagovat „správné“ věci. Mám na mysli například šíření myšlenek o zdravém životním stylu, kdy za pomoci influencerů vyzdvihneme pozitiva různých sportů, sportovních prostředků (jízdní kola, inline brusle, lyže…) nebo výživových doplňků. Lze takto propagovat i různé učební obory či volnočasové aktivity. Ovšem reklamu prostřednictvím známých tváří můžeme využít i jinak. Jistě nikomu z nás neušla nedávná sociální kampaň týkající se očkování proti covid 19, jejíž tváří se stala Anna Šulcová, jenž na youtube vystupuje jako Anna Šulc. Tato mladá žena je inspirací pro mnoho jiných mladých lidí, a právě proto vsadili tvůrci této kampaně zrovna na ni. Chci tím jen říci, že díky influencerům lze šířit mezi dospívají i témata týkající se šikany, pohlavně přenosných chorob, návykových látek apod, jenž by byla mezi lidi šířena jako témata ryze preventivní.
Závěrem bych chtěla říci, že prostřednictvím takto známých lidí, kteří jsou „ikonou“ především dětí a mladistvých, by měla být propagována témata, která nepředstavují pro mládež nebezpečí či závislost. Tím chci říct, že témata, která jsou naprosto nevhodná k propagaci influencery, řadím cigarety, alkohol, herní automaty apod. Pokud víme, jak moc tito lidé na mladou generaci působí, využijme tento fakt v jejich pozitivní růst a rozvoj.