Myslím si, že tento test žákům umožňuje dozvědět se o sobě něco nového, lépe poznat sám sebe i ostatní spolužáky. Je to určitě zajímavý a ozvláštňující prvek, který bych do výuky psychologie osobnosti klidně zařadila. Je to pro žáky také určité zpestření, propojení výkladu s praktickou zkušeností.
Test by se dal využít například tak, že by se žáci rozdělili do dvojic (nechala bych žáky vybrat si samovolně, k této aktivitě by bylo vhodnější, aby se lépe znali) a nejprve pomocí diskuze nebo odpovídáním na předem připravené otázky zkusili toho druhého charakterizovat, popsat jeho osobnost. Poté by si žáci vyplnili MBTI test a následně reflektovali jeho výsledek s předchozími domněnkami. Následně by každá dvojice ostatním popsala, jak moc se jejich předpoklady a výsledky testu shodovaly nebo lišily. Bylo by důležité žáky upozornit, že žádný test osobnosti nevyjadřuje stoprocentní popis naší osobnosti, je pouze orientační a poskytuje nám např. pomoc pří výběru vhodného zaměstnání a pracovní pozice.