finanční gramotnost - 4.tř. ZŠ

finanční gramotnost - 4.tř. ZŠ

autor Michaela Kurillová -
Počet odpovědí: 1

návrh dvojstrany v učebnici, která může být sestavena z těchto slidů. MH

V odpovědi na Michaela Kurillová

Re: finanční gramotnost - 4.tř. ZŠ

autor Dominik Dvořák -

Vážená kolegyně, děkuji Vám za zaslaný materiál, a zároveň se omlouvám, že jsem vám neodpověděl, ačkoli jste ho vložila jako první ze spolužáků. Řešil jsem přednostně ty, kdo jsou zapsáni na zkoušku dříve.

Vybrala jste si důležité téma, kterému se dostává v poslední době dostává zasloužené pozornosti. Jsou zvoleny obecné důležité pojmy, správně jste určila i obecný princip.

Co je trochu slabina, je výběr faktů: jako fakta uvádíte částky průměrného rodinného příjmu, to je také v pořádku, ale neuvádíte už žádná fakta vztahující se k výdajům. Dětmi budou vámi uváděné příjmy snadno vnímány jako ohromující, protože nemají zkušenost s výdaji. I pokud budou znát ceny běžného nákupu, nemusejí mít přehled o nákladech na bydlení, energie apod. Bylo by vhodné doplnit do faktů tedy příklady výdajů i jejich částek.

Osobní rozpočet jako příklad, na kterém to ilustrujete, má své výhody pro příjmy a výdaje, otázkou zní, zda je vhodný i pro ilustrování pojmu "dluh". Ono je přece jenom něco jiného, když se dítě "zadluží" u maminky, nebo když se rodina zadluží u banky, nedej bože u nebankovní instituce...

Bylo by dobré také zvážit možnost, že některé děti kapesné nedostávají, protože rodiče mají odlišný výchovný přístup nebo jsou třeba ve finanční tísni. Jak to udělat, aby se takový žák necítil při hodině nekonfortně? Jak takový případ ošetřit?

Před uvedené výhrady odevzdanou práci hodnotím jako splněnou a uděluji zápočet. Pokud budete chtít, můžeme to dále rozebrat.