Úkol 2, Michaela Nejedlová

Úkol 2, Michaela Nejedlová

autor Michaela Nejedlová -
Počet odpovědí: 0

ÚKOL 2 - Každému úkolu vymyslete aktivitu tu popište.

Zadejte úkol dítěti s daným materiálem, tak, aby v aktivitě docházelo k plnění zadaného cíle.

 

1) Papír, dekompozice a číslo v roli počtu

 

Dítěti dáme obrázek, který je čárami rozdělený na 5 stejně širokých pruhů a pruhy jsou očíslované od 1 do 5. Dítě si vezme nůžky a nastříhá podle čar 5 pruhů. Poté se snaží obrázek složit dohromady. Může si ho nalepit na papír.

 

 

2) Provázek, poměřování a celek a části

Před dítě položíme 3 stejně dlouhé provázky. Dáme je pod sebe, ať je jasně vidět, že jsou stejně dlouhé. Horní provázek necháme ležet. Druhý provázek rozstřihneme v půlce a složíme je opět pod první. Třetí provázek rozstřihneme na třetiny a složíme vedle sebe pod zbylé provázky. Dítěti potom provázky zamícháme a má sestavit 3 stejně dlouhé provázkové řady podle předchozí předlohy. Může nejprve najít stejně dlouhé provázky a poté je skládat pod sebe.

 

3) Korálky, konfigurace a komparace

Dítě má podle předlohy navléknout korálky na provázek. Všímá si velikosti a barev korálků.

 

4)Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

Děti mají za úkol vytvořit ze stavebnice silnici pro nákladní auto. Auto bude mít 3 stanoviště - garáž, sklad, obchod. První cesta povede z garáže do skladu. Potom odveze zboží ze skladu do obchodu.

 

5) Kostky, kompozice a možnosti

Před dítě postavíme 10 různě velkých krychlí. Dítě vymýšlí, co se z nich dá postavit (stavění na sebe od největší po nejmenší, vedle sebe jako schody, atd...).