Nultý úkol

Nultý úkol

by Monika Petrová -
Number of replies: 0
  1. Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

a)          Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.

Ne, není. Není uvedeno, dle čeho se mají děti řadit.

b)          Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

Ne, není. Není uvedeno, jak budou děti řazeny mezi prvním a posledním z třídy.

c)          Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

Ne, není. Není pravidlo uspořádání.

d)          Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.

Ano, je. Dokážeme určit, který šátek je výš a který níž.

e)          Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

Ano, je. Lze přesně určit, kdo je blíž a kdo dál.

f)           To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

Ano, je. Lze určit, kdo je rychlejší a kdo pomalejší.

g)          Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

Ne, není. Nedokážeme určit stáří ostatních dětí.

h)          Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

Ne, není. Není určen klíč řazení.

i)           Podívejte se  na to, co všechno je pod stolem.

Ne, není. Není určen klíč řazení.