The signature pedagogies of creative practitioners. Thomson, Hall. 2014.
Článek představuje 12 případových studií, které mají mj. sloužit jako odkaz několikaletého rozsáhlého projektu kreativního učení, který byl realizovaný ve Velké Británii. Cílem výzkumu byla analýza praxe kreativních praktiků při práci v projektech Creative Partnerships ve školách, s výstupem nazvaným "signature pedagogies".
Použité metody:
Podle autorů se jejich výzkum nejvíce blíží výzkumu etnografickému. Výzkumný tým používá metody pozorování a rozhovorů, jejichž cílem je získat bohatý popis kreativní praxe. Během návštěv (pozorování) ve třídě vznikají detailní zápisy (terénní poznámky), vznikají také videozáznamy. Následují formální i neformální rozhovory. Výzkum je realizovaný ve 12 školách zapojených do projektu, s 12 kreativními praktiky. Výstupem je 12 případových studií.
Přínos pro můj výzkum?
Můj výzkum je rovněž zaměřený na kreativní projekty ve třídách, ve kterých v tandemu pracuje pedagog s kreativním praktikem. Mé cíle se s cíli zmiňovaného výzkumu překrývají jen částečně, účastníky výzkumu jsou krom kreativního praktika i pedagogové. V mém výzkumu bude důležitý sběr dat na začátku a na konci jednotlivých třídních projektů (dotazník, rozhovor) - cílem je mapování dopadů spolupráce na metody práce a praxi pedagoga, dále sběr průběžných dat (fotografie, reflexe pedagoga a umělce). Pozorování plánuji také zařadit, odhadem 1-2x za projekt (půl rok), zvažuji i průběžný rozhovor. Výstupem by měly být případové studie.