Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

autor Marie Dědičová -
Počet odpovědí: 5

Pre-K teachers’ perspectives on factors that influence their experiences through universal Pre-K policy changes in New York City

Vybraný článek se zabývá pohledem učitelů na faktory, které ovlivňují jejich zkušenosti při politických změnách v přístupu k předškolnímu vzdělávání. V tomto případně se jedná o rozšiřování universálního přístupu k předškolnímu vzdělávání pro všechny (nejen poslední povinný rok).

V kvalitativním rozhovoru bylo vybráno 14 učitelů, se kterými bylo provedeno pět přibližně hodinových, hloubkových, polo-strukturovaných rozhovorů.  Data byla zpracována tematickou analýzou a systematickým kódováním. Kódovaná data byla využita pro tematické zastřešení jednotlivých výzkumných problémů. Z rozhovorů byly vybrány výňatky a příklady, které reprezentovaly odpovědi na výzkumné otázky. 

Tento článek jsem vybrala především z toho důvodu, že plánuji realizovat rozhovory s učiteli, jejichž praxe prošla systémovou změnou a nacházím zde novou inspiraci, na co je možné se učitelů ptát pro kvalitní prostoupení do problematiky.

 

V odpovědi na Marie Dědičová

Re: Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

autor Michaela Kuříková -
Ahoj, zajímalo by mne, s kolika učiteli plánuješ ve svém výzkumu pracovat? Jakým způsobem budeš dále pracovat s daty, které získáš? děkuji
V odpovědi na Michaela Kuříková

Re: Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

autor Marie Dědičová -
Počet učitelů ještě nemám přesně daný, navíc rozhovory nebudou jen s učiteli, ale i s rodiči. Ale předpokládám počet 5-10 učitelů MŠ, 5-10 učitelů ZŠ, 5- 10 rodičů a 5-10 specialistů z pedagogiko psychologických poraden.
Data budou především použita pro dotvoření dotazníku a tedy budou použita pro prohloubení našeho pochopení názorů těchto skupin na danou problematiku.
V odpovědi na Marie Dědičová

Re: Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

autor Anna Nožičková -
Hezký den,
velice mě zaujalo vaše téma výzkumu. Můžu vědět, která témata otázek pro učitele vás konkrétně zaujala v článku případně jaká jiná byste chtěla řešit ve vlastním výzkumu?
Děkuji, s pozdravem
Nožičková
V odpovědi na Anna Nožičková

Re: Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

autor Marie Dědičová -
Témata, která mě zaujala a která budu řešit jsou:

1) Co se změnilo z hlediska vzdělávání v mateřské škole
a. Změna v přístupu k akademickým znalostem v mateřské škole
b. Změna v přístupu k sociálním kompetencím
c. Změna v přístupu k jazykovému rozvoji
d. Změna v přístupu k rozvoji gramotnosti a předmatematickým představám
2) Změny v diagnostikování (častěji, podrobněji, nové oblasti diagnostikování)
3) Administrativní zátěž (reporty atd.)
4) Změna v přístupu k školní připravenosti, co se konkrétně dělá pro školní připravenost
5) Změna v požadavcích na učitele
6) Změna v dětech – jaké děti chodí, zkušenosti s dětmi, které chodili pouze poslední povinný předškolní rok
7) Smysl změny (měla, či neměla smysl, pozitiva, negativa)
V odpovědi na Marie Dědičová

Re: Názory učitelů na povinné předškolní vzdělávání

autor Tomáš Bendl -
Dobrý den, Marie,

velmi zajímavé téma.

Jakým způsobem se plánujete "dostat" k učitelům, se kterými zamýšlíte dělat rozhovory? Tím "dostat" mám na mysli, jak zjistit koho oslovit, kde vezmete kontakt, atd...