Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - spolupráce učitele s expertem z KKP ve výuce a její dopady na pedagogickou praxi

Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - spolupráce učitele s expertem z KKP ve výuce a její dopady na pedagogickou praxi

autor Michaela Kuříková -
Počet odpovědí: 3
The signature pedagogies of creative practitioners. Thomson, Hall. 2014.
 
Článek představuje 12 případových studií, které mají mj. sloužit jako odkaz několikaletého rozsáhlého projektu kreativního učení, který byl realizovaný ve Velké Británii. Cílem výzkumu byla analýza praxe kreativních praktiků při práci v projektech Creative Partnerships ve školách, s výstupem nazvaným "signature pedagogies".
 
Použité metody:
Podle autorů se jejich výzkum nejvíce blíží výzkumu etnografickému. Výzkumný tým používá metody pozorování a rozhovorů, jejichž cílem je získat bohatý popis kreativní praxe. Během návštěv (pozorování) ve třídě vznikají detailní zápisy (terénní poznámky), vznikají také videozáznamy. Následují formální i neformální rozhovory. Výzkum je realizovaný ve 12 školách zapojených do projektu, s 12 kreativními praktiky. Výstupem je 12 případových studií.
 
Přínos pro můj výzkum?
Můj výzkum je rovněž zaměřený na kreativní projekty ve třídách, ve kterých v tandemu pracuje pedagog s kreativním praktikem. Mé cíle se s cíli zmiňovaného výzkumu překrývají jen částečně, účastníky výzkumu jsou krom kreativního praktika i pedagogové. V mém výzkumu bude důležitý sběr dat na začátku a na konci jednotlivých třídních projektů (dotazník, rozhovor) - cílem je mapování dopadů spolupráce na metody práce a praxi pedagoga, dále sběr průběžných dat (fotografie, reflexe pedagoga a umělce). Pozorování plánuji také zařadit, odhadem 1-2x za projekt (půl rok), zvažuji i průběžný rozhovor. Výstupem by měly být případové studie.
V odpovědi na Michaela Kuříková

Re: Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - spolupráce učitele s expertem z KKP ve výuce a její dopady na pedagogickou praxi

autor Petr Chaluš -
Etnografický přístup mě zajímá, a v čem byl tenhle například etnografický?
V odpovědi na Michaela Kuříková

Re: Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - spolupráce učitele s expertem z KKP ve výuce a její dopady na pedagogickou praxi

autor Tomáš Bendl -

Dobrý den, Michaelo,

díky za zajímavý příspěvek. Uvádíte, že se věnujete projektům ve třídách, které probíhají v tandemu pedagog a praktik. Zkusím tady štěstí - nedávno jsem našel možnost projektů podporující spolupráci mezi pedagogem a budoucím pedagogem (obvykle studenti vzdělávacích oborů). Tuším, že to bylo zprostředkováváno skrze nějakou vzdělávací organizaci či neziskovku. Jenže samozřejmě co si nezapíšu, to zapomenu, a dnes si nejsem schopen vybavit, jak se daný projekt či organizace jmenovala. Rád bych je znovu našel, jelikož jsem chtěl navrhnout zapojení školy, kde učím, do projektu.  Jelikož budete mít v této problematice dobrý přehled, nevíte náhodou o něco o takovém projektu/iniciativě? :)

V odpovědi na Michaela Kuříková

Re: Kreativita v kontextu vzdělávací praxe - spolupráce učitele s expertem z KKP ve výuce a její dopady na pedagogickou praxi

autor Marie Dědičová -
Dobrý den,
výzkum zní opravdu zajímavě.

Zajímalo by mě, pro jaké třídy budou/jsou, tyto projekty určeny? Zvažujete také mapovat dopady této spolupráce přímo na děti?