Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

от Tomáš Bendl -
Количество ответов: 3

VYBRANÝ ČLÁNEK:

Bart Rienties (2014) Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation, Assessment & Evaluation in Higher Education, 39:8, 987-1001, DOI: 10.1080/02602938.2014.880777

Článek jsem zvolil zejména kvůli jeho přenositelné a relevantní metodice. Stejně jako můj plánovaný disertační projekt využívá nejprve kvantitativních metod (metody statistické analýzy dotazníkového šetření), přičemž pro hlubší vhled do výsledků dotazníkového šetření využívá u vybraných respondentů metod kvalitativních (konkrétně polostrukturovaný rozhovor). Na ten se zaměřím blíže:

-          Polostrukturovaného rozhovoru se zúčastnili 4 muži a 4 ženy, tedy celkem 8 respondentů (akademiků), přičemž průměrná délka rozhovoru činila 45 minut

-          Rozhovor byl nahráván, přepsán a následně analyzován za cílem identifikace hlavních témat a to v kontextu pěti předem stanovených oblastí

-          Rozhovory byly provedeny za cílem detailnějšího a hlubšího rozklíčování výsledků předchozí kvantitativní analýzy

Přínos pro můj vlastní výzkumný záměr spočívá v přenositelnosti použitého výzkumného designu. Nutno podotknout, že tematické a kontextuální zarámovaní článku je v souvislosti s mým dizertačním záměrem bohužel zcela irelevantní. Hlavní relevance spočívá právě v uvedeném výzkumném designu.

В ответ на Tomáš Bendl

Re: Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

от Hana Zakouřilová -
Dobrý den, Tomáši,

mohu se zeptat na to, jaké téma disertační práce máte. Následně by mě zajímalo, jestli dotazník si budete tvořit sám a také, dle jakých kritérií budete vybírat konkrétní respondenty pro rozhovory.
Děkuji,
Hanka
В ответ на Hana Zakouřilová

Re: Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

от Tomáš Bendl -
Dobrý den, Hano,

díky za dotaz.

Studuji didaktiku geografie na PřF a za klíčový cíl mého výzkumného záměru lze stručně řečeno označit určení míry souvislosti mezi geografickými znalostmi (ve smyslu memorování a paměťového učení) a geografickými dovednostmi (ve smyslu schopnosti kriticky uvažovat o geografických jevech a procesech). Tzn. jak moc potřebuji být v konkrétním kontextu znalostně vybaven na to, abych v tomto kontextu byl schopen kriticky uvažovat.

Dotazník plánujeme konstruovat s docentem Maradou (vedoucí práce) a je možné, že oslovíme i někoho dalšího (v roli konzultanta). Kritéria bohužel nejsem schopen v tuto chvíli ještě říci - nacházím se na úplném začátku celé té výzkumné cesty :).
В ответ на Tomáš Bendl

Re: Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

от Jaroslava Swoboda -
Dobrý den Tomáši, máte už promyšleno, jaký SW (techniku) využijete pro analýzu rozhovorů? V minulosti jsem ve výzkumu využívala přepisu a kodovani a rada bych se tomu teď vyhnula, budu mít velký počet resondentů. Hledám inspiraci :-). Děkuji, Jarka Sw.