The right of young children to well-being: a case study of a crèche in Portugal
https://www-tandfonline-com.ezproxy.is.cuni.cz/doi/full/10.1080/1350293X.2012.737241
Článek představuje výzkum kvalitativní povahy, kde hlavními metodami je pozorování, zúčastněné pozorování (dětí v jeslích do tří let) a rozhovory s pedagogy i ředitelem vybrané instituce. Autoři uvádějí, že triagulace získaných dat je zásadní pro kvalitu výzkumného šetření.
Ve vlastním výzkumu je mým záměrem také použít více metod (pozorování, rozhovory, rozhovory v ohniskové skupině). Článek je pro mne podnětný z hlediska zmíněné možnosti a vhodnosti triangulace dat a konkrétní metodou – škály pro pozorování dětí se zaměřením na jejich well-being. Zmíněná metoda mě velice zaujala a zvažuji její využití, tedy předně podrobnější studium, případně dohledání podobné škály/struktury pro pozorování v dětských skupinách, kde se budu ve výzkumu zaměřovat na jejich kvalitu prostřednictvím případových studií a dotazování poskytovatelů DS, kteří prošli novým auditem kvality, který zajišťuje MPSV. Řeším však zejména, jaké metody a v jaké šíři jsem v rámci výzkumného šetření schopna uskutečnit a kolik je dostačující.
Budu velice ráda, za vaše podněty.