VYBRANÝ ČLÁNEK:
Bart Rienties (2014) Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation, Assessment & Evaluation in Higher Education, 39:8, 987-1001, DOI: 10.1080/02602938.2014.880777
Článek jsem zvolil zejména kvůli jeho přenositelné a relevantní metodice. Stejně jako můj plánovaný disertační projekt využívá nejprve kvantitativních metod (metody statistické analýzy dotazníkového šetření), přičemž pro hlubší vhled do výsledků dotazníkového šetření využívá u vybraných respondentů metod kvalitativních (konkrétně polostrukturovaný rozhovor). Na ten se zaměřím blíže:
- Polostrukturovaného rozhovoru se zúčastnili 4 muži a 4 ženy, tedy celkem 8 respondentů (akademiků), přičemž průměrná délka rozhovoru činila 45 minut
- Rozhovor byl nahráván, přepsán a následně analyzován za cílem identifikace hlavních témat a to v kontextu pěti předem stanovených oblastí
- Rozhovory byly provedeny za cílem detailnějšího a hlubšího rozklíčování výsledků předchozí kvantitativní analýzy
Přínos pro můj vlastní výzkumný záměr spočívá v přenositelnosti použitého výzkumného designu. Nutno podotknout, že tematické a kontextuální zarámovaní článku je v souvislosti s mým dizertačním záměrem bohužel zcela irelevantní. Hlavní relevance spočívá právě v uvedeném výzkumném designu.