Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

par Tomáš Bendl,
Nombre de réponses : 3

VYBRANÝ ČLÁNEK:

Bart Rienties (2014) Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation, Assessment & Evaluation in Higher Education, 39:8, 987-1001, DOI: 10.1080/02602938.2014.880777

Článek jsem zvolil zejména kvůli jeho přenositelné a relevantní metodice. Stejně jako můj plánovaný disertační projekt využívá nejprve kvantitativních metod (metody statistické analýzy dotazníkového šetření), přičemž pro hlubší vhled do výsledků dotazníkového šetření využívá u vybraných respondentů metod kvalitativních (konkrétně polostrukturovaný rozhovor). Na ten se zaměřím blíže:

-          Polostrukturovaného rozhovoru se zúčastnili 4 muži a 4 ženy, tedy celkem 8 respondentů (akademiků), přičemž průměrná délka rozhovoru činila 45 minut

-          Rozhovor byl nahráván, přepsán a následně analyzován za cílem identifikace hlavních témat a to v kontextu pěti předem stanovených oblastí

-          Rozhovory byly provedeny za cílem detailnějšího a hlubšího rozklíčování výsledků předchozí kvantitativní analýzy

Přínos pro můj vlastní výzkumný záměr spočívá v přenositelnosti použitého výzkumného designu. Nutno podotknout, že tematické a kontextuální zarámovaní článku je v souvislosti s mým dizertačním záměrem bohužel zcela irelevantní. Hlavní relevance spočívá právě v uvedeném výzkumném designu.

En réponse à Tomáš Bendl

Re: Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

par Hana Zakouřilová,
Dobrý den, Tomáši,

mohu se zeptat na to, jaké téma disertační práce máte. Následně by mě zajímalo, jestli dotazník si budete tvořit sám a také, dle jakých kritérií budete vybírat konkrétní respondenty pro rozhovory.
Děkuji,
Hanka
En réponse à Hana Zakouřilová

Re: Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

par Tomáš Bendl,
Dobrý den, Hano,

díky za dotaz.

Studuji didaktiku geografie na PřF a za klíčový cíl mého výzkumného záměru lze stručně řečeno označit určení míry souvislosti mezi geografickými znalostmi (ve smyslu memorování a paměťového učení) a geografickými dovednostmi (ve smyslu schopnosti kriticky uvažovat o geografických jevech a procesech). Tzn. jak moc potřebuji být v konkrétním kontextu znalostně vybaven na to, abych v tomto kontextu byl schopen kriticky uvažovat.

Dotazník plánujeme konstruovat s docentem Maradou (vedoucí práce) a je možné, že oslovíme i někoho dalšího (v roli konzultanta). Kritéria bohužel nejsem schopen v tuto chvíli ještě říci - nacházím se na úplném začátku celé té výzkumné cesty :).
En réponse à Tomáš Bendl

Re: Understanding academics’ resistance towards (online) student evaluation (2014)

par Jaroslava Swoboda,
Dobrý den Tomáši, máte už promyšleno, jaký SW (techniku) využijete pro analýzu rozhovorů? V minulosti jsem ve výzkumu využívala přepisu a kodovani a rada bych se tomu teď vyhnula, budu mít velký počet resondentů. Hledám inspiraci :-). Děkuji, Jarka Sw.