3. Sněhulák

3. Sněhulák

par Hana Lučanová,
Nombre de réponses : 4

Jako další aktivita mě napadlo stavění sněhuláka. Děti samy staví sněhuláka a mohou porovnávat velikost všech koulí. Která koule musí být vespod, co by se stalo, kdybychom dali dolů tu nejmenší. Dále se můžeme bavit o počtu, kolik koulí na sněhuláka potřebujeme?

En réponse à Hana Lučanová

Re: 3. Sněhulák

par Nikola Brabcová,
Také se ve sněhu dobře ukazuje to, že se koule koulí a díky tomu nabaluje sníh, jiné tvary by to většinou tak jednoduché neměly.
En réponse à Nikola Brabcová

Re: 3. Sněhulák

par Jana Dolečková,
Napadla mě výroba koulí z novinového papíru. Pomocí balonku, proužku novin, lepidla rozředěného vodou se dá snadno vyrobit koule. Po uschnutí se balonek vypustí a zůstane tvrdý korpus ve tvaru koule, s kterým se dá pracovat dál.. ale podstata práce by byla uvědomění si tvaru, trhaní novinového papíru,. Rozvíjí se jemná motorika, pozornost a trpělivost. Zároveň z pohledu předmatematické gramotnosti se dělí celek na části. A vzniká nový tvar - koule. Děti pak můžou uplatnit svojí představu, co z koule vyrobí dál.
En réponse à Hana Lučanová

Re: 3. Sněhulák

par Lada Sondorová,
V případě, že je sněhulák již postavený, další den můžeme navrhnout aktivitu orientace v prostoru a to malování sněhuláka tužkou na papír z libovolné strany. (v případě ,,teplého" počasí aby děti nezábly ruce) Dítě má možnosti namalovat sněhuláka zblízka (např. může mít pouze dvě koule), z dálky, z boku, ze zadní strany, z pohledu od země.