Sabotování hodiny

Sabotování hodiny

от Tereza Husáková -
Количество ответов: 7

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak by jste řešili dítě, které vám od začátku hodiny všechny hry a úkoly sabotuje, ale přes to ho tam rodiče stále posílají. Nevíte, jak ho zkusit namotivovat, aby se začal více zapojovat??
Děkuji

В ответ на Tereza Husáková

Re: Sabotování hodiny

от Adéla Vondrušová -
Ahoj Tery a co o konkrétně se jedná?
Na děti mi často zabírá, že si s nimi promluvím mezi čtyřma očima, proč dělají, co dělají a jak jim mohu pomoci, aby došlo ke změně. Když dojdeme k nějaké společné domluvě, tak se situace často zlepší.
Možná mu jde o to, abys ho z kroužku vyhodila a on tam nemusel chodit, proto je dobré si vysvětlit, že tam bude chodit tak i tak a že si to buď bude s ostatními užívat, nebo bude protivný a pak zůstane poslední a bude po ostatních všechny hry uklízet. V případě jiného důvodu ho jde motivovat pozitivně, že například vybere svou oblíbenou hru..
Myslím, že to první chce identifikovat, proč se tak chová a podle toho si na něj najdeš nějakou páku.

Držím moc palce!
В ответ на Adéla Vondrušová

Re: Sabotování hodiny

от Anna Marková -
Ahoj,
souhlasím s Adélou. Dítě se svým chováním často i předvádí před ostatními dětmi a snaží si udržet nějakou ,,image'', v rozhovoru mezi čtyřma očima pak může být úplně jiné. Myslím, že tento rozhovor nebude přínosný jen pro tebe (zjistíš, co se děje), ale i pro dítě, protože mu tím dáš najevo, že ti na něm záleží a že ti není jedno a že za tebou může s čímkoliv přijít, posílíš u něj pocit bezpečí.
Pokud bys zjistila, že je tam dítě opravdu nešťastné a raději by chodilo na jiný kroužek, bylo by asi lepší promluvit s rodiči a o všem je informovat.
Doufám, že se vše brzy vyřeší :)
В ответ на Tereza Husáková

Re: Sabotování hodiny

от Simona Sokolová -
Ahoj,
určitě taky souhlasím s již dvěma komentáři výše. Kdybych se do takovéto situace dostala, řešila bych to mezi čtyřma očima. Promluvila bych si s ní/ním a snažila se zjistit, jestli za tím není něco víc, nějaký problém s kterým mu můžu pomoci, nebo mu jen vysvětlila, proč to, co dělá mi vadí a proč se mi to nelíbí. Snažila bych se do rozhovoru i zapojit to, že já nemusím být jediná, komu to vadí, můžou z toho být smutní i ostatní. Kdyby ani tohle nepomohlo, tak vzhledem k tomu, že vedu děti ve skautském oddíle, šla bych za vedoucím oddílu a řešila bych to s ním a pak s rodiči.
Měj se krásně!
Simča
В ответ на Tereza Husáková

Re: Sabotování hodiny

от Tereza Štufková -
Dobrý den,
ráda bych se zapojila do diskuse na toto zajímavé téma.
Trénuji street dance na domě dětí a často se s tímto problémem setkávám. Během tréninku se u nás objevuje bolení nožičky, kolínka apod. Děti se stávají středem pozornosti, mohou si dopřát během tréninku odpočinek (na chvíli si sednou nebo nemusí tančit na 100%) a to se jim začalo líbit. V loňském roce problémy přibývaly. Já jsem začala brát vážně jen děti s lékařskou zprávou a s ostatními jsem se snažila mluvit z očí do očí. Vyptávala jsem se rodičů na konkrétní děti a mluvila s nimi o problémech, když nám společný rozhovor nepomáhal, začala jsem lehce vyhrožovat. Mluvila jsem o rodičích, že jim o tom musíme říct a oni vyhledají lékaře. Je velmi zajímavé, jak bolístek ubývalo. Pro mě to je řešení, které na mé děti funguje.
В ответ на Tereza Husáková

Re: Sabotování hodiny

от Petr Boor -
Ahoj Terko,
jak jsem vysledoval z diskuse, tak nejsi jediná, která má dítě, jenž je vždy a za každých okolností proti. Měl jsem podobného chlapce na dramaťáku. Pomohlo mi, když jsem ho začal zapojovat do příprav a požádal ho o pomoc s prací, kterou nemůžu zvládnout sám. Nakonec jsem zjistil, že je velmi manuálně zručný.
Nejsem zas tak zkušený, tak víc neporadím.

Petr