Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak by jste řešili dítě, které vám od začátku hodiny všechny hry a úkoly sabotuje, ale přes to ho tam rodiče stále posílají. Nevíte, jak ho zkusit namotivovat, aby se začal více zapojovat??
Děkuji
Ahoj Tery a co o konkrétně se jedná?
Na děti mi často zabírá, že si s nimi promluvím mezi čtyřma očima, proč dělají, co dělají a jak jim mohu pomoci, aby došlo ke změně. Když dojdeme k nějaké společné domluvě, tak se situace často zlepší.
Možná mu jde o to, abys ho z kroužku vyhodila a on tam nemusel chodit, proto je dobré si vysvětlit, že tam bude chodit tak i tak a že si to buď bude s ostatními užívat, nebo bude protivný a pak zůstane poslední a bude po ostatních všechny hry uklízet. V případě jiného důvodu ho jde motivovat pozitivně, že například vybere svou oblíbenou hru..
Myslím, že to první chce identifikovat, proč se tak chová a podle toho si na něj najdeš nějakou páku.
Držím moc palce!
Na děti mi často zabírá, že si s nimi promluvím mezi čtyřma očima, proč dělají, co dělají a jak jim mohu pomoci, aby došlo ke změně. Když dojdeme k nějaké společné domluvě, tak se situace často zlepší.
Možná mu jde o to, abys ho z kroužku vyhodila a on tam nemusel chodit, proto je dobré si vysvětlit, že tam bude chodit tak i tak a že si to buď bude s ostatními užívat, nebo bude protivný a pak zůstane poslední a bude po ostatních všechny hry uklízet. V případě jiného důvodu ho jde motivovat pozitivně, že například vybere svou oblíbenou hru..
Myslím, že to první chce identifikovat, proč se tak chová a podle toho si na něj najdeš nějakou páku.
Držím moc palce!
Ahoj,
souhlasím s Adélou. Dítě se svým chováním často i předvádí před ostatními dětmi a snaží si udržet nějakou ,,image'', v rozhovoru mezi čtyřma očima pak může být úplně jiné. Myslím, že tento rozhovor nebude přínosný jen pro tebe (zjistíš, co se děje), ale i pro dítě, protože mu tím dáš najevo, že ti na něm záleží a že ti není jedno a že za tebou může s čímkoliv přijít, posílíš u něj pocit bezpečí.
Pokud bys zjistila, že je tam dítě opravdu nešťastné a raději by chodilo na jiný kroužek, bylo by asi lepší promluvit s rodiči a o všem je informovat.
Doufám, že se vše brzy vyřeší :)
souhlasím s Adélou. Dítě se svým chováním často i předvádí před ostatními dětmi a snaží si udržet nějakou ,,image'', v rozhovoru mezi čtyřma očima pak může být úplně jiné. Myslím, že tento rozhovor nebude přínosný jen pro tebe (zjistíš, co se děje), ale i pro dítě, protože mu tím dáš najevo, že ti na něm záleží a že ti není jedno a že za tebou může s čímkoliv přijít, posílíš u něj pocit bezpečí.
Pokud bys zjistila, že je tam dítě opravdu nešťastné a raději by chodilo na jiný kroužek, bylo by asi lepší promluvit s rodiči a o všem je informovat.
Doufám, že se vše brzy vyřeší :)
Ahoj,
určitě taky souhlasím s již dvěma komentáři výše. Kdybych se do takovéto situace dostala, řešila bych to mezi čtyřma očima. Promluvila bych si s ní/ním a snažila se zjistit, jestli za tím není něco víc, nějaký problém s kterým mu můžu pomoci, nebo mu jen vysvětlila, proč to, co dělá mi vadí a proč se mi to nelíbí. Snažila bych se do rozhovoru i zapojit to, že já nemusím být jediná, komu to vadí, můžou z toho být smutní i ostatní. Kdyby ani tohle nepomohlo, tak vzhledem k tomu, že vedu děti ve skautském oddíle, šla bych za vedoucím oddílu a řešila bych to s ním a pak s rodiči.
Měj se krásně!
Simča
určitě taky souhlasím s již dvěma komentáři výše. Kdybych se do takovéto situace dostala, řešila bych to mezi čtyřma očima. Promluvila bych si s ní/ním a snažila se zjistit, jestli za tím není něco víc, nějaký problém s kterým mu můžu pomoci, nebo mu jen vysvětlila, proč to, co dělá mi vadí a proč se mi to nelíbí. Snažila bych se do rozhovoru i zapojit to, že já nemusím být jediná, komu to vadí, můžou z toho být smutní i ostatní. Kdyby ani tohle nepomohlo, tak vzhledem k tomu, že vedu děti ve skautském oddíle, šla bych za vedoucím oddílu a řešila bych to s ním a pak s rodiči.
Měj se krásně!
Simča
Dobrý den,
ztotožňuji se s komentáři Vašich kolegyň.
Nejprve bych pátrala po příčině takového chování. Pokud by se situace nezměnila, oslovila bych rodiče.
S pozdravem
Jana Krátká
ztotožňuji se s komentáři Vašich kolegyň.
Nejprve bych pátrala po příčině takového chování. Pokud by se situace nezměnila, oslovila bych rodiče.
S pozdravem
Jana Krátká
Dobrý den,
ráda bych se zapojila do diskuse na toto zajímavé téma.
Trénuji street dance na domě dětí a často se s tímto problémem setkávám. Během tréninku se u nás objevuje bolení nožičky, kolínka apod. Děti se stávají středem pozornosti, mohou si dopřát během tréninku odpočinek (na chvíli si sednou nebo nemusí tančit na 100%) a to se jim začalo líbit. V loňském roce problémy přibývaly. Já jsem začala brát vážně jen děti s lékařskou zprávou a s ostatními jsem se snažila mluvit z očí do očí. Vyptávala jsem se rodičů na konkrétní děti a mluvila s nimi o problémech, když nám společný rozhovor nepomáhal, začala jsem lehce vyhrožovat. Mluvila jsem o rodičích, že jim o tom musíme říct a oni vyhledají lékaře. Je velmi zajímavé, jak bolístek ubývalo. Pro mě to je řešení, které na mé děti funguje.
ráda bych se zapojila do diskuse na toto zajímavé téma.
Trénuji street dance na domě dětí a často se s tímto problémem setkávám. Během tréninku se u nás objevuje bolení nožičky, kolínka apod. Děti se stávají středem pozornosti, mohou si dopřát během tréninku odpočinek (na chvíli si sednou nebo nemusí tančit na 100%) a to se jim začalo líbit. V loňském roce problémy přibývaly. Já jsem začala brát vážně jen děti s lékařskou zprávou a s ostatními jsem se snažila mluvit z očí do očí. Vyptávala jsem se rodičů na konkrétní děti a mluvila s nimi o problémech, když nám společný rozhovor nepomáhal, začala jsem lehce vyhrožovat. Mluvila jsem o rodičích, že jim o tom musíme říct a oni vyhledají lékaře. Je velmi zajímavé, jak bolístek ubývalo. Pro mě to je řešení, které na mé děti funguje.
Ahoj Terko,
jak jsem vysledoval z diskuse, tak nejsi jediná, která má dítě, jenž je vždy a za každých okolností proti. Měl jsem podobného chlapce na dramaťáku. Pomohlo mi, když jsem ho začal zapojovat do příprav a požádal ho o pomoc s prací, kterou nemůžu zvládnout sám. Nakonec jsem zjistil, že je velmi manuálně zručný.
Nejsem zas tak zkušený, tak víc neporadím.
Petr
jak jsem vysledoval z diskuse, tak nejsi jediná, která má dítě, jenž je vždy a za každých okolností proti. Měl jsem podobného chlapce na dramaťáku. Pomohlo mi, když jsem ho začal zapojovat do příprav a požádal ho o pomoc s prací, kterou nemůžu zvládnout sám. Nakonec jsem zjistil, že je velmi manuálně zručný.
Nejsem zas tak zkušený, tak víc neporadím.
Petr
Dobrý večer,
také si myslím, že je důležité zjistit příčinu jeho odmítavého postoje, popřípadě promluvit s rodiči. Snažit se vzbudit v dítěti pocit výjimečnosti a důležitosti, tak jak to udělal Petr.
také si myslím, že je důležité zjistit příčinu jeho odmítavého postoje, popřípadě promluvit s rodiči. Snažit se vzbudit v dítěti pocit výjimečnosti a důležitosti, tak jak to udělal Petr.