Přesně jak píše Kateřina, jen bych ještě doplnila:
obsah učiva: solidarita, pomoc lidem v nouzi (přistěhovalci, starší občané, lidé s handicapem, ale i spolužáci), předsudky, způsoby pomoci, pomáhající profese a organizace
- diskuse: Jaké organizace pomáhající lidem v nouzi působí v našem městě a kraji? Které takové organizace působící v naší zemi znáte? Jak se snaží "být vidět"? Pomáháte nějak vy sami či vaši rodiče?
- diskusi bych případně seznámila s některými organizacemi, které jsou buď velmi známé, např. Kuře dětem, Světluška, Paraple, nebo působí v oblasti, kde žijeme, např. oblastní charita, KONEP.
- zvláštní pozornost bych věnovala pomoci seniorům, lidem s handicapem, ale také dětem, které potřebují pomoci např. s doučováním (tady by se žáci mohli zapojit a případně pomoci spolužákovi či mladším žákům X záleží na vyspělosti žáků, např.na gymnáziu už by bylo možné diskutovat o tom, jestli někdo pomáhá, dobrovolničí v rámci konkrétní organizace atd.)
- důraz na toleranci a rovnost ve společnosti - lidé mají často různé předsudky, ať už vůči dětem z dětských domovů, lidem s handicapem nebo lidem jiné pleti, náboženského vyznání, národností
- pomoc imigrantům - diskuse, jaký na to mají žáci názor a proč, aktuality, jak pomáhá naše země, Lékaři bez hranic apod.
obsah učiva: solidarita, pomoc lidem v nouzi (přistěhovalci, starší občané, lidé s handicapem, ale i spolužáci), předsudky, způsoby pomoci, pomáhající profese a organizace
- diskuse: Jaké organizace pomáhající lidem v nouzi působí v našem městě a kraji? Které takové organizace působící v naší zemi znáte? Jak se snaží "být vidět"? Pomáháte nějak vy sami či vaši rodiče?
- diskusi bych případně seznámila s některými organizacemi, které jsou buď velmi známé, např. Kuře dětem, Světluška, Paraple, nebo působí v oblasti, kde žijeme, např. oblastní charita, KONEP.
- zvláštní pozornost bych věnovala pomoci seniorům, lidem s handicapem, ale také dětem, které potřebují pomoci např. s doučováním (tady by se žáci mohli zapojit a případně pomoci spolužákovi či mladším žákům X záleží na vyspělosti žáků, např.na gymnáziu už by bylo možné diskutovat o tom, jestli někdo pomáhá, dobrovolničí v rámci konkrétní organizace atd.)
- důraz na toleranci a rovnost ve společnosti - lidé mají často různé předsudky, ať už vůči dětem z dětských domovů, lidem s handicapem nebo lidem jiné pleti, náboženského vyznání, národností
- pomoc imigrantům - diskuse, jaký na to mají žáci názor a proč, aktuality, jak pomáhá naše země, Lékaři bez hranic apod.