VO-9-1-04 zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají
- vysvětlení pojmu kultura a jeho vnímání – co je kultura, co/kdo je kulturní – jak různě může být tento pojem pojímán (v různých oborech/kontextech)
- debata s žáky – upozornění na problematiku pojmu
- co tvoří kulturu ve smyslu pro nás potřebném (umění, ale nejen obrazy, sochy, ale i divadlo, literatura, kulinářství)
- historie kultury – umění od pravěku po současnost, vývoj (krátký historický exkurz)
- kde bychom mohly dnes nalézt svědectví o kultuře/umění v minulosti
- co jsou kulturní instituce? jaké typy institucí/konkrétní instituce žáci znají? jaké mají ve svém okolí?
- představení si jednotlivých typů kulturních institucí (muzeum, galerie, divadlo, knihovna, kino …)
- zahrnout i stručnou historii (pro představu), či důležité pojmy, se kterými se můžeme setkat (vše objasnit, ptát se žáků)
- lze dělat zábavnou formou – kvíz/spojovačka …
- představení nejdůležitějších k. institucí ve světě, v ČR, v regionu + obrazové materiály (jak vizuály a lokality budov /mapy/, ve kterých se instituce nacházejí, tak ale i fotky nejvýznamnějších děl a exponátů)
- dle typů, výběrové, odůvodnit/ozřejmit přínos
- ideálně navštívit se studenty alespoň některý typ kulturní instituce, či se naučit seznamování s jednotlivými typy umění/uměleckých děl
- ukázat význam kultury a jejího uchovávání pro dnešní pohled na svět – svědectví, vývoj