Co je to kultura?
-Zeptat se žáků, co si představují pod pojmem kultura či kulturní.
-Objasnit tento pojem, zmínit rozdíl mezi kulturou v užším a širším významu.
Kulturní instituce
-Na začátek se zeptat žáků, jestli rozumí pojmu instituce. Objasnit význam slova.
-Zeptat se žáků, co si představují pod pojem kulturní instituce? Jaké kulturní instituce znají?
-Popsat obecně jednotlivé kulturní instituce (muzeum, divadlo, kino, knihovna, galerie…).
-Práce s fotografiemi nejvýznamnějších kulturních institucí v ČR (Národní divadlo, Národní muzeum, Národní galerie…) – přiřazování ve skupinách.
-Zeptat se žáků, jaké kulturní instituce na fotografiích již navštívili. Případně jaké další významné instituce je napadají.
-Zeptat se žáků, jaký přínos mají kulturní instituce. Proč je lidé navštěvují a proč je důležité je navštěvovat.
Kulturní instituce v našem regionu
-Zeptat se žáků, jaké kulturní instituce se nachází v našem regionu.
-Prezentace kulturních institucí v regionu (představit širší spektrum institucí, které by žáci mohli navštívit i ve svém volném čase).
-Na základě zájmu žáků zkusit uspořádat další hodinu (domluva o spojení dvou vyučovacích hodin) exkurzi do jedné z institucí (s pracovními listy).
+ Pro zajímavost představit expozice, které lze navštívit online (eMuzeum).