VO-9-1-04

VO-9-1-04

autor Tomáš Orphanides -
Počet odpovědí: 1

 

VO-9-1-04 zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají

Učivo RVP: 

  • naše obec, region, kraj – důležité instituce, zajímavá a památná místa
  • naše vlast – zajímavá a památná místa, co nás proslavilo, významné osobnosti
  • kulturní život – kulturní tradice; kulturní instituce; masová kultura

Náměty do hodiny:

  • představení nejvýznamnějších kulturních institucí v České republice pomocí obrázků - žáci hádají, které instituce to jsou. Říkají, zda je již navštívili, co tam viděli, co jim přišlo zajímavé
  • Výklad/Debata nad jednotlivými typy kulturních institucí, proč jsou důležité, k čemu slouží
  • Práce ve skupině, prezentace - žáci si ve skupinách nastudují stručnou historii a program nějaké kulturní instituce v okolí, pak svou práci prezentují spolužákům, snaží se je přesvědčit, aby danou instituci navštívili
  • Učitel se žáky ptá na odborné výrazy týkající se kulturních institucí, snaží se dopátrat významu, např.: abonentka, expozice, depozitář, lapidárium, opona, jeviště, parter..
  • žáci do mapy zakreslují nejvýznamnější kulturní instituce z jednotlivých měst
V odpovědi na Tomáš Orphanides

Re: VO-9-1-04

autor Alena Franková -
Otázka na žáky - kdy naposledy byli za kulturou?
- co to bylo? rychlodebata v miniskupinkách, zda by to ostatním doporučili/nedoporučili a proč

Představení významných kulturních institucí ČR, klidně formou obrázků, jak zmiňuje kolega výše, a představení různých typů kulturních institucí.

Skupinová aktivita - "reklama"
- přinést do hodiny letáky kulturních akcí v blízkém okolí a nechat žáky ve skupinách jeden vybrat a představit ho ostatním - proč si zrovna tenhle vybrali? Proč si myslí, že to rozhodně stojí za návštěvu? Pro koho je to vhodné?

Promítnout a s žáky projít různé weby, na kterých mohou kulturní události hledat (nejen weby jednotlivých institucí), předvést, jak se na nich dá vyhledávat, na co se který specializuje.