VO-9-1-04 zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají
Učivo RVP:
- naše obec, region, kraj – důležité instituce, zajímavá a památná místa
- naše vlast – zajímavá a památná místa, co nás proslavilo, významné osobnosti
- kulturní život – kulturní tradice; kulturní instituce; masová kultura
Náměty do hodiny:
- představení nejvýznamnějších kulturních institucí v České republice pomocí obrázků - žáci hádají, které instituce to jsou. Říkají, zda je již navštívili, co tam viděli, co jim přišlo zajímavé
- Výklad/Debata nad jednotlivými typy kulturních institucí, proč jsou důležité, k čemu slouží
- Práce ve skupině, prezentace - žáci si ve skupinách nastudují stručnou historii a program nějaké kulturní instituce v okolí, pak svou práci prezentují spolužákům, snaží se je přesvědčit, aby danou instituci navštívili
- Učitel se žáky ptá na odborné výrazy týkající se kulturních institucí, snaží se dopátrat významu, např.: abonentka, expozice, depozitář, lapidárium, opona, jeviště, parter..
- žáci do mapy zakreslují nejvýznamnější kulturní instituce z jednotlivých měst