VO-9-1-05

VO-9-1-05

autor Jiří Landsmann -
Počet odpovědí: 1

Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.

Nápady na aktivitu v hodině/hodinách:

  1. Zeptat se žáků, jaká média znají a k čemu podle nich slouží.
  2. Shrnutí informací z bodu jedna a utřídění různých druhů médií.
  3. Upozornit na problematiku pravdivosti zpráv v médiích a na to, že není pravda vše, co v médiích najdou. Propojit s kvalitou určitých médií a jejich spolehlivostí.
  4. Ukázat příklady různých médií (noviny, časopisy, rádiové stanice, internet).
  5. Říct si, co žáci vědí o reklamě. Upozornit na její schopnost, ovlivnit rozhodování jiných a na to, že nám o představovaném výrobku či službě nemusejí nic říct. Zmínit rozdíl mezi reklamou a propagandou. I u propagandy ukázat její nebezpečnost. (k obojímu připojit praktické příklady, videa reklam, různé propagační letáky z určitých kampaní)
  6. Jen krátce zmínit problematiku sociálních sítí a jejich potenciální nebezpečnost pro neopatrné uživatele. (možná i diskuze o tom, proč musíme být na sociálních sítích opatrní)
  7. Možné připojit krátký úkol, při kterém by žáci sami vyhledali propagandistické kampaně, které někdy proběhly a krátce je představili. Klást důraz na použití správných zdrojů informací. (v případě potřeby by bylo dobré žákům s tímto bodem trochu pomoci). Nebo úkol vymyslet příklady rizikového chování na sociálních sítích.
V odpovědi na Jiří Landsmann

Re: VO-9-1-05

autor Tadeáš Faltis -
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.

Nápady na aktivitu v hodině (základní školy):
-každému žáku rozdat papír s několika informačními zdroji (dobrodružný film, řekl mi to kamarad/rodiče kteří to četli na internetu, odborný článek se jménem autora, bulvární časopis apod. učebnice z roku 1978)
-žáci si zdroje roztříhají a sami roztřídí zdroje dle toho, jak hodnotí důvěryhodnost zdroje, tedy důvěryhodné, středně důvěryhodné a nedůvěryhodné.
-následně proběhne diskuze o tom kam přiřadili zdroje a proč
-poté se žáci rozdělí do skupin a sepíši hlavní rysy, výhody a nevýhody ruzných medií typu časopisu, televize, socialní sítě apod. a výstup odprezentují ostatním.
-na konci hodiny diskuze o tom které media/zdroje použivají, potažmo které by byla dobrá používat
-na příští hodině bych rozdal dobrovolné krátké úkoly na témata jako hoax, kyberšikana, kterými bych zahájil další hodinu