Rolf

Rolf

от Michaela Dvořáková -
Количество ответов: 24

Rolf se rekvalifikoval na učitele po té, co několik let sloužil v armádě

a postupně dosáhl až na důstojnickou hodnost.

В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Veronika Vohlídková -
Nedokážu ohodnotit - pokud chce předávat armádní morálku, je možné, že bude generálem i za katedrou (= autoritativní, vyžadující disciplínu, maximální pozornost). Zároveň může být Rolf člověk, kterého právě tento přístup po několika letech v armádě odradil. V tom případě se může chovat úplně opačně. :-)
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Jiří Landsmann -
Podle mě zde hrozí, že zavede ve třídě autoritativní režim. Z armády může být už zvyklý na to, že všichni plní rozkazy a tečka. Na druhou stranu by však díky svým zkušenostem mohl mít snahu se přísnému autoritativnímu režimu vyhnout. Hodně by záleželo na tom, aby veškeré zvyklosti z armády nepřenášel za katedru.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Adéla Sůvová -
Záleží, z jakého důvodu sloužil v armádě. Zda má v sobě vlastenecké cítění a potřebu nějakým způsobem sloužit vlasti, ale pak ve střetu s realitou vystřízlivěl při pohledu na násilí. Nebo zda je to člověk, který rád někomu velí a má moc a převahu.
Každopádně je to cenná zkušenost, kterou může žákům zajímavým způsobem předat a díky učitelskému povolání se naučit pokoře a lidskosti.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Aneta Kučáková -
Působení v armádě jej s velkou pravděpodobnosti hodně ovlivnilo, a proto jeho přístup k žákům může být příliš autoritativní. Takovýto učitel nejspíš nebude empatický a myslím, že úplně nedokáže utvořit příjemné prostředí ve třídě.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Tereza Nováková -
Nemyslím si, že služba v armádě automaticky znamená, že bude daný člověk ve vztahu k žákům neempatický, autoritativní a direktivní. Předpokládala bych, že bude mít určitá pravidla, která bude vyžadovat. Rozhodně nezastávám názor, že by si jejich dodržování měl vynucovat křikem nebo fyzickým kontaktem s žákem, jak zde od někoho zaznělo. Vzhledem k tomu, že se na učitele rekvalifikoval, se počítá určitým způsobem s tím, že má znalosti v pedagogice a psychologii a je si vědom toho, že pracuje s dětmi, nikoli s vojáky, a proto své chování práci učitele přizpůsobí,
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Michaela Keplová -
Zde je otázkou, co ho vedlo k tomu, aby opustil armádu. V případě, že již např. nezvládl tlak autorit, hrozí, že by mohl být až příliš benevolentní - snaha o opačný přístup, než byl v armádě. Druhou možností je naopak přehnaně autoritativní přístup.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Klára Vlková -
Rolf může vyžadovat perfektní disciplínu, na kterou byl zvyklý v armádě. To však může být pouze předsudek, z kontextu nevíme, co stálo v pozadí toho, že se dal na dráhu učitele. Může to být rovněž zklamání z armády, avšak za předpokladu, že to by přišlo dávno před dosažením důstojnické hodnosti lze např. předpokládat, že bude od žáků vyžatovat preciznost, maximální pracovitost, dochvilnost, férovost, úctu k autoritám (učiteli) a možná nelze předpokládat ani příliš rovnocenný vztah mezi učitelem a žáky.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Veronika Rašková -
pokud je Rolf z armády, tak se od něj očekává disciplína, poslušnost, možná až moc autoritativní postoj, možná dokonce nerespektování názorů druhých lidí, určitá omezení, přísnost a pokud to holt bude až moc, tak dokonce i jistá mocenská nadřazenost
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Václav Pražák -
Buď by ve třídě vládla silná disciplína, nebo naopak by Rolf měl armády už dost a zvolil by liberální přístup s uvolněnou atmosférou. Studenty by určitě zajímaly jeho historky z armády, čímž by ale nemusel zbýt dostatek času na danou výuku, která by se měla do konce školního roku probrat.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Tomáš Orphanides -
Zde záleží na mnoha faktorech. Může to být disciplinovaný člověk s jasně nastavenými hodnotami a morálním kodexem, který bude dál předávat žákům a ti ho budou respektovat. A nebo se jedná o „vymytý mozek”, který bude žáky buzerovat a chovat se k nim jako k svým vojákům a podřízeným a zdůvodňovat to svými zkušenostmi z armády.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Tereza Špásová -
Rolf může být velmi autoritativním člověkem, který by si měl dát pozor, aby přísnou disciplínu nepraktikoval ve výuce. Důležitý je ale také fakt, proč odešel od armády, naopak může mít na vojenskou disciplínu špatné vzpomínky a k žákům může přistupovat správným způsobem.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Kateřina Podsztavková -
Působení v armádě na něj mohlo mít zásadní vliv, takže by určitý autoritativní přístup mohl uplatňovat i ve třídě. Na druhou stranu z armády odešel, tudíž se mu jeho pozice líbit nemusela a bude se snažit ve třídě vytvořit prostředí jiné, uvolněnější.
В ответ на Michaela Dvořáková

Re: Rolf

от Martina Odstrčilová -
Tak jako ostatní, i já bych se obávala přehnaně autoritativního přístupu a přísnosti. Bohužel mám i osobní zkušenost s takovým učitelem, a tak mám díky němu vybudované určité předsudky o inteligenci a schopnosti racionálního uvažování takového učitele.