Karina

Karina

autor Michaela Dvořáková -
Počet odpovědí: 23

Karina má silné vlastenecké cítění, angažuje se v místních aktivitách na podporu veřejného života a ochranu kulturního dědictví. Je členkou nacionalistické politické strany

V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Veronika Vohlídková -
Svým vlasteneckým cítěním by mohla žákům ukazovat, jak důležité je se aktivně účastnit veřejného života a vážit si naší země. Zároveň by mohla mít konzervativní či extrémní názory na některá témata.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Alena Franková -
Mohla by mít tendenci žáky pobízet k podobné angažovanosti a odsuzovat ty, kteří si místní komunity nehledí. Zároveň by mohla prosazovat politické názory své strany.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Gabriela Libová -
-může rozvíjet u žáků touhu participovat ve veřejném životě a zajímat se o dění kolem sebe
-v politologii může zdůrazňovat významnost voleb, politického života obecně, že je důležité, aby se člověk orientoval v politických tématech, aby nepodléhal populistickým slibům a nesmyslům, které někteří politici bezmyšlenkovitě slibují
-určitý nacionalismus v rozumné míře nemusí být hned negativní, důležité je, aby prosazování nacionalismu nesklouzlo za únosnou mez a nepodněcovalo žáky k nějakým ohavnostem + samozřejmě otevřeně neprosazovat zájmy své politické strany a nějak se je snažit naverbovat svými názory a postoji
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Jiří Landsmann -
U žáků by takováto učitelka mohla rozvíjet zájem účastnit se veřejného života a mohla by je učit vážit si naší země.
Je také ale možné, že by v hodinách prosazovala své politické názory, přičemž jiné politické názory by opomíjela, nebo jen kritizovala.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Adéla Sůvová -
Pokud tato paní učitelka není extremistka, tak si myslím, že není problém v tom, že má vlastenecké cítění. Aspoň může žáky inspirovat v angažovanosti ve veřejném životě a podnítit v nich zájem o národní historii, kulturu, atd. V politických názorech by neměla své žáky nějak ovlivňovat, či dokonce přesvědčovat.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Aneta Kučáková -
Karina by mohla své vlastenecké cítění přehnaně prosazovat ve výuce a její názory by někdy mohly přecházet do extrémů, které by žáky negativně ovlivňovaly. Na druhou stranu by žáky mohla vést k ochraně kulturního dědictví, která je velmi důležitá, nebo k tomu, aby se zajímali o společenské dění a veřejný život v našem státě.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Jitka Dvořáková -
Myslím si, že podle této učitelky je nejlepší vlastenec ten, kdo například pije pivo, fandí českému hokeji, kdo jí knedlo vepřo zelo, jejím sloganem třeba je „Kdo neskáče, není Čech“.
Učitelka podle mého názoru upřednostňuje investice do vzdělání, ale i do kultury, národ by měl mít podle ní schopné, chytré lidi, které budou vymýšlet nové věci (př. nové vynálezy, hudbu, film). Tato učitelka by tedy podporovala žáky, se schopnostmi v určitých oblastech. Organizovala by s nimi akce směřující na tyto oblasti.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Tereza Nováková -
Kariny pozitivní vliv by mohl být v otázce zapojování se do veřejných aktivit a prosazování vlasteneckého cítění. Negativní stránkou by však naopak bylo riziko propagace jejího politického smýšlení na úkor jiných směrů, nemluvě o extrémních názorech na určitá témata vzhledem k povaze politické strany, jíž je členkou.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Michaela Keplová -
Zde je otázkou, jak silné je její vlastenecké cítění, zda je natolik silné, že by mohlo ovlivňovat postoj k žákům z odlišných kultur. Na druhé straně by mohla žákům zprostředkovat a i je zapojit do některých aktivit veřejného života, případně na základě zkušeností z těchto aktivit vymyslet a realizovat vlastní projekt se zapojením žáků, případně celé školy.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Klára Vlková -
Na vlastenectví samotném není nic negativního, podpora veřejného života a ochrany kult. dědictví je záslužná a Karina by tak dětem mohla předat své vlastní praktické zkušenosti. Zároveň však je-li členkou nacionalistické strany, svědčí to něco o tom, že její smýšlení je do jisté míry radikální, proto může hrozit, že v případě, kdy by děti nebyly obeznámené i s jiným úhlem pohledu, než je ten její, a neměly by tak jak odhalit diskutabilitu jejích možných tvrzení, a zárověň by její tvrzení byla dostatečně přesvědčivá, mohla by jako učitelka vzbuzovat nacionalistické tendence v žácích samotných, či je vést k radikálním postojům.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Veronika Rašková -
pokud má takové cítění a angažuje se, tak je to v pořádku, pokud ale je to cítění tak silné, že to vnucuje druhým, manipuluje s nimi a zároveň chce lidi ovládat, tak to není úplně dobré...může být k některým tématům dost extrémní - např. homesexualita, rasismus atd.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Tomáš Orphanides -
Tato učitelka bude v dětech posilovat vlastenecké cítění a sounáležitost se státem, což je jedině správně. Je to ostatně jeden z cílů občanské výchovy. To že se dnes nacionalismus automaticky chybně spojuje s rasismem je otázka jiná.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Václav Pražák -
Vlastenectví je určitě dobrá vlastnost, ale nemělo by se to přehánět. Nacionalistické politické strany bývají většinou příliš radikální ve svých názorech, tudíž učitel by musel své názory poněkud mírnit a dobře korigovat, jinak by se mohlo stát, že bude příliš vštěpovat studentům své názory, což by mohlo vést k problémům i s rodiči, kteří by se mohli od svých dětí dozvědět něco, s čím zásadně nesouhlasí, pokud mají například úplně odlišný politický názor.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Kateřina Podsztavková -
Fakt, že Karina má silné vlastenecké cítění samo o sobě špatné být nemusí, naopak může ukázat, jak se aktivně zapojit do veřejného života. Na druhou stranu její členství v nacionalistické straně může znamenat, že nebude připouštět jiné názory, což může být ve výuce velmi nebezpečné.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Tereza Špásová -
Taková učitelka může dát žákům podněty k vlastenectví, které jsou v pořádku. Nicméně pokud by zastávala radikálnější názory a dávala je najevo ve výuce, mohlo by to negativně ovlivnit žáky do budoucna.
V odpovědi na Tereza Špásová

Re: Karina

autor Tomáš Tvrz -
Je možné, že Karina si s vědomím kontroverznosti svých názorů bude dávat pozor. Hrozí nebezpečí, že nacionalistické názory budou manipulativně podsouvány skrze ušlechtilé aktivity. Ze všech ostatních učitelů mi její posledně jmenovaná aktivita přijde nejzávadnější.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor František Záleský -
Povede své žáky k aktivní účasti na veřejném dění, bude zdůrazňovat ochranu kulturního a přírodního dědictví, pravděpodobně bude užívat také mnoho příkladů ze své vlastní praxe. Může žáky nebezpečně ovlivňovat vzhledem k nacionalistickým tendencím a ovlivňovat jejich názory v tématech evropské integrace, globalizace, kulturního relativismu a dalších tématech.
V odpovědi na Michaela Dvořáková

Re: Karina

autor Martina Odstrčilová -
Vlastenectví by mohlo být prospěšné, Karina by tak mohla v žácích probudit hrdost na svou zemi a národ, přimět je k účasti na veřejném (a politickém) životě, což jistě není na škodu. Otázka je, do jaké míry jsou její názory extremistické a tudíž potenciálně nebezpečné. Také by měla myslet na zachování prostoru pro diskusi a pouze žákům nevnucovat své názory a hodnoty.