Rolf

Rolf

by Michaela Dvořáková -
Number of replies: 24

Rolf se rekvalifikoval na učitele po té, co několik let sloužil v armádě

a postupně dosáhl až na důstojnickou hodnost.

In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Veronika Vohlídková -
Nedokážu ohodnotit - pokud chce předávat armádní morálku, je možné, že bude generálem i za katedrou (= autoritativní, vyžadující disciplínu, maximální pozornost). Zároveň může být Rolf člověk, kterého právě tento přístup po několika letech v armádě odradil. V tom případě se může chovat úplně opačně. :-)
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Alena Franková -
Možná má pocit, že v armádě už dosáhl všeho čeho chtěl a hledá další "cíl" - v žácích může podporovat silné vlastenecké cítění.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Gabriela Libová -
Je tam sice riziko toho, že bude prosazovat direktivní chování vůči žákům, ale na druhou stranu jim ve výuce může předat smysl pro vlastenectví, angažovanost, spravedlnost, touhu pro dosáhnutí svých cílů.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Anežka Nováková -
Vzhledem k tomu, že zná přísný autoritativní přístup z obou stran, mohl by najít hezký kompromis mezi oběma radikálními póly - ví, že autorita je důležitá, ale zároveň bude učitelem - nebude právě tím "generálem".
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Jiří Landsmann -
Podle mě zde hrozí, že zavede ve třídě autoritativní režim. Z armády může být už zvyklý na to, že všichni plní rozkazy a tečka. Na druhou stranu by však díky svým zkušenostem mohl mít snahu se přísnému autoritativnímu režimu vyhnout. Hodně by záleželo na tom, aby veškeré zvyklosti z armády nepřenášel za katedru.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Adéla Sůvová -
Záleží, z jakého důvodu sloužil v armádě. Zda má v sobě vlastenecké cítění a potřebu nějakým způsobem sloužit vlasti, ale pak ve střetu s realitou vystřízlivěl při pohledu na násilí. Nebo zda je to člověk, který rád někomu velí a má moc a převahu.
Každopádně je to cenná zkušenost, kterou může žákům zajímavým způsobem předat a díky učitelskému povolání se naučit pokoře a lidskosti.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Aneta Kučáková -
Působení v armádě jej s velkou pravděpodobnosti hodně ovlivnilo, a proto jeho přístup k žákům může být příliš autoritativní. Takovýto učitel nejspíš nebude empatický a myslím, že úplně nedokáže utvořit příjemné prostředí ve třídě.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Jitka Dvořáková -
Tento učitel podle mého názoru, bude ukazovat žákům svou sílu, kdy jakýkoliv žákův přestupek bude řešit hlasitým křikem, možná i nadávkou či použitím drobného fyzického kontaktu.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Tereza Nováková -
Nemyslím si, že služba v armádě automaticky znamená, že bude daný člověk ve vztahu k žákům neempatický, autoritativní a direktivní. Předpokládala bych, že bude mít určitá pravidla, která bude vyžadovat. Rozhodně nezastávám názor, že by si jejich dodržování měl vynucovat křikem nebo fyzickým kontaktem s žákem, jak zde od někoho zaznělo. Vzhledem k tomu, že se na učitele rekvalifikoval, se počítá určitým způsobem s tím, že má znalosti v pedagogice a psychologii a je si vědom toho, že pracuje s dětmi, nikoli s vojáky, a proto své chování práci učitele přizpůsobí,
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Michaela Keplová -
Zde je otázkou, co ho vedlo k tomu, aby opustil armádu. V případě, že již např. nezvládl tlak autorit, hrozí, že by mohl být až příliš benevolentní - snaha o opačný přístup, než byl v armádě. Druhou možností je naopak přehnaně autoritativní přístup.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Klára Vlková -
Rolf může vyžadovat perfektní disciplínu, na kterou byl zvyklý v armádě. To však může být pouze předsudek, z kontextu nevíme, co stálo v pozadí toho, že se dal na dráhu učitele. Může to být rovněž zklamání z armády, avšak za předpokladu, že to by přišlo dávno před dosažením důstojnické hodnosti lze např. předpokládat, že bude od žáků vyžatovat preciznost, maximální pracovitost, dochvilnost, férovost, úctu k autoritám (učiteli) a možná nelze předpokládat ani příliš rovnocenný vztah mezi učitelem a žáky.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Veronika Rašková -
pokud je Rolf z armády, tak se od něj očekává disciplína, poslušnost, možná až moc autoritativní postoj, možná dokonce nerespektování názorů druhých lidí, určitá omezení, přísnost a pokud to holt bude až moc, tak dokonce i jistá mocenská nadřazenost
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Václav Pražák -
Buď by ve třídě vládla silná disciplína, nebo naopak by Rolf měl armády už dost a zvolil by liberální přístup s uvolněnou atmosférou. Studenty by určitě zajímaly jeho historky z armády, čímž by ale nemusel zbýt dostatek času na danou výuku, která by se měla do konce školního roku probrat.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Anna Čermáková -
Přikláním se ke stejnému názoru jako většina odpovědí zde - hrozí přehnaně autoritativní přístup k žákům.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Tomáš Orphanides -
Zde záleží na mnoha faktorech. Může to být disciplinovaný člověk s jasně nastavenými hodnotami a morálním kodexem, který bude dál předávat žákům a ti ho budou respektovat. A nebo se jedná o „vymytý mozek”, který bude žáky buzerovat a chovat se k nim jako k svým vojákům a podřízeným a zdůvodňovat to svými zkušenostmi z armády.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Miroslav Kotrs -
U Rolfa se obávám, že postupy, které používal v armádě se projeví do stylu jeho výuky. Nepochybně to bude velmi autoritativní osoba.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Tereza Špásová -
Rolf může být velmi autoritativním člověkem, který by si měl dát pozor, aby přísnou disciplínu nepraktikoval ve výuce. Důležitý je ale také fakt, proč odešel od armády, naopak může mít na vojenskou disciplínu špatné vzpomínky a k žákům může přistupovat správným způsobem.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Kateřina Podsztavková -
Působení v armádě na něj mohlo mít zásadní vliv, takže by určitý autoritativní přístup mohl uplatňovat i ve třídě. Na druhou stranu z armády odešel, tudíž se mu jeho pozice líbit nemusela a bude se snažit ve třídě vytvořit prostředí jiné, uvolněnější.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Tomáš Tvrz -
+ životní zkušenosti ze zajímavého oboru, který má k OV velmi blízko

- možné pedagogické problémy vycházející z rozporu chápání rolí v dané hierarchii (armáda x škola)
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by František Záleský -
Pravděpodobně bude vyžadovat striktní dodržování pravidel, přísně známkovat a udílet poněkud přísnější tresty. Je nebezpečí, že bude zdůrazňovat roli zbraní, branné výchovy atd.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Martina Odstrčilová -
Tak jako ostatní, i já bych se obávala přehnaně autoritativního přístupu a přísnosti. Bohužel mám i osobní zkušenost s takovým učitelem, a tak mám díky němu vybudované určité předsudky o inteligenci a schopnosti racionálního uvažování takového učitele.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Rolf

by Kristýna Cingrová -
Rolf by mohl mít problémy s přílišným autoritářským vedením výuky. Pro někoho by však mohl být vzorem.