Emil

Emil

by Michaela Dvořáková -
Number of replies: 23

Emil je aktivistou v oblasti lidských práv. V rámci odborů pomáhá lidem s minimální mzdou vyjednávat lepší pracovní podmínky.  

In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Martin Poppr -
Je možné, že bude akcentovat sobě blízká témata a optiku boje slabších proti slabým.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Veronika Vohlídková -
Pravděpodobně bude volit témata blízká oblasti jeho zájmu, možná bude prosazovat rozvoj empatie u žáků a bude je seznamovat s výší příjmů jednotlivých sociálních skupin.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Alena Franková -
Může být pro žáky morálním vzorem, jakožto člověk, který ve svém volném čase pomáhá slabším.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Gabriela Libová -
V očích žáků může být pomyslným „Supermanem", který pomáhá slabším a může v žácích rozvíjet solidaritu vůči těm, co potřebují pomoci + naučit je nebýt ke svým spoluobčanům lhostejní
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Anežka Nováková -
Může svým žákům přiblížit oblast své činnosti, ozvláštnit tím výuku, ukázat jím, jak odbory fungují.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Jiří Landsmann -
Díky svým zájmům, může žákům danou oblast zajímavě přiblížit. Žáci by si ho také mohli vzít za vzor díky tomu, že ve volném čase pomáhá slabším a méně šťastným lidem.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Adéla Sůvová -
Pro studenty může být vzorem morálně zásadového člověka, který pomáhá lidem v nouzi. Studenti by k němu mohli vzhlížet a sami se snažit zapojit do nějaké iniciativy a následně to s učitelem probírat a sdílet své zkušenosti.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Aneta Kučáková -
Emil může žáky vést k tomu, aby se těmito důležitými tématy více zabývali a určitě jim dovede tuto problematiku dobře vysvětlit. Žáky učí tomu, aby byli solidární a nebyli lhostejní vůči ostatním lidem. Jeho zájem o toto téma však může převažovat nad ostatními také podstatnými oblastmi občanské výchovy.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Jitka Dvořáková -
Myslím si, že učitel zřejmě nemá rád násilí, vulgarismy, jakékoliv slovní a fyzické napadání. Učitel by mohl pořádat různé preventivní akce zaměřené na práva, ale i povinnosti žáků.
Tento učitel by mohl diskutoval s rodiči žáků o možnostech jejich pracovního uplatnění, mohl by jim pomáhat najít příležitostní brigády, ke zlepšení své životní situace.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Tereza Nováková -
Emil může nabídnout žákům vhled do dané oblasti a stát se pro ně pomyslným vzorem. Současně může mnohé z nich motivovat k podobnému prosociálnímu chování.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Michaela Keplová -
Rozhodně se bude snažit vždy o spravedlivý přístup, žákům se nejspíš bude snažit přiblížit i právě problematiku lidských práv s odkazem na své praktické zkušenosti.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Klára Vlková -
Emil by mohl přiblížit žákům význam a důležitost lidských práv na základě jeho vlastní praxe/konkrétních příkladů. Mohl by chtít poskytnout co nejlepší "pracovní/studijní podmínky" i dětem ve třídě.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Veronika Rašková -
Emil se určitě bude zastávat slabých a znevýhodněných, ale zároveň si myslím že se může až velmi ostře stavit k opačnému pólu lidí, k těm bohatým a mocným...zároveň ale pro své žáky může být jakýmsi symbolem člověka, který pomáhá a kterému záleží na těch, jejíž práce a činnosti jsou podhodnoceny
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Václav Pražák -
Určitě může ve studentech rozvíjet jistou solidaritu. Záleží, jestli chová například skrytou zášť vůči bohatým, což by mohlo limitovat studenty z bohatých rodin, ale celkově by jeho aktivity a zkušenosti měly být solidním přínosem pro rozvoj schopností a poznání.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Miroslav Kotrs -
V hodinách OV se její aktivita v oblasti lidských práv bude jistě projevovat tím, že tato témata budou ve výuce jejím hlavním a výuku přizpůsobí i tomu, aby si je žáci osvojili a to i příklady z praxe
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Kateřina Podsztavková -
Díky této zkušenosti by mohl danou problematiku studentům lépe přiblížit. Konkrétní případy z praxe budou pro studenty určitě zajímavé.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Tereza Špásová -
Takový učitel může žákům poskytnout kvalitní vhled do dané problematiky, může jim vyprávět příběhy z praxe a inspirovat je k pomoci slabším.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Tomáš Tvrz -
Akcentuje témata lidských práv a sociální nespravedlnosti. Možná glorifikace socialismu apod. Pravděpodobně neudrží neutrální postoj.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Martin Závodský -
Může nastat situaci, kdy se bude učitel věnovat pouze tématům, kterým se věnuje a prezentovat je jako nejlepší. Mohl by být "zasedlý" na žáky s opačným názorem.
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by František Záleský -
Emil bude pravděpodobně inklinovat k levicovému pohledu na svět a to se bude projevovat i v jeho výkladu k daným tématům. Je možné, že bude také hodně empatický a jakýsi "lidumil".
In reply to Michaela Dvořáková

Re: Emil

by Martina Odstrčilová -
Jak píší ostatní, dá se předpokládat, že Emil bude dobrým, empatickým učitelem a dobrým vzorem pro žáky. Jediné riziko vidím v tom, že by mohl školu a učitelství zanedbávat kvůli svým mimoškolním aktivitám.