1) Myslím, že do čtenářství může do velké míry podpořit škola - např. čtenářské dílny mi přijdou velmi funkčním nástrojem - zejména pak u neslyšících dětí, kdy může probíhat společné znakování přečteného textu, vysvětlování životních situací na něm apod.
- škola se může zapojit do spousty projektů ohledně čtení a budovat tak kladný vztah ke knihám: https://www.rostemesknihou.cz/cz/ctenarstvi/ctenarstvi-vcesku/
2) Z jakého důvodu se u neslyšících dětí tolik dbá na gramatiku (například 2. třída - ukazování TEN, TA, TO), když děti nemají dostatečnou slovní zásobu a některá slova hádají?
3) Myslím, že je důležité zapojit do čtení i rodiče... pokud si oni neuvědomí význam čtení, je těžké to chtít po dětech. Pokud se nechtějí věnovat společnému čtení, měli by alespoň poskytnout dítěti vhodné podmínky a motivovat ho.