Muj kamos - reflexe

Muj kamos - reflexe

autor Natálie Maurerová -
Počet odpovědí: 0

Co na připravených aktivitách, které rozvíjejí téma filmu, nejvíce oceňujete (uveďte nejméně dva vlastní postřehy)?

S touto přípravou lekce jsem maximálně spokojená. Líbí se mi výchozí mindset autorky, která přemýšlí nad zvířaty jako nad partnery; netáže se pouze potom, co zvířata mohou přinést nám, ale také, čím se jim můžeme odvděčit my. Celou lekci má podle mého skvěle odpřemýšlenou, aktivity na sebe smysluplně navazují a zároveň si myslím, že kromě velkého didaktického potenciálu budou pro děti také velice zábavné. Sama jsem vždycky nesnášela myšlenkové mapy, ale ve formě kreslení zní opravdu skvěle a to ani nemluvě o její návaznost na pantomimu. Této lekci bych opravdu nevytkla nic, dokonce si ji moc ráda uložím a nějak ji v budoucnosti zvariuju pro starší žáky. 

Jaká úskalí pří práci s žáky by podle Vás mohla během realizace nastat?

Přesně jak psala autorka, je možné, že někteří budou mít tendence znevažovat zvířata (haha boty, haha oběd), ale o to líp pak lze demonstrovat, že to tak úplně není a o to větší přesah může lekce mít, pokud se vyučující podaří tyto prekoncepty trochu narušit. 

 

Jak by se dala ošetřit? Jaké další náměty, které by mohly přispět k rozvinutí tématu/aktivit vás napadly?

Možná bych tuto lekci doplnila lehčí osvětou o asistenčních psech - např. že pokud je potkáváme v ulicích, jsou pracující a neměli bychom je hladit a rozptylovat je, přestože jsou seberozkošnější atd., protože vím, že s tím mají často majitele asistenčních psů problémy.

V rámci tématiky zvířat by se také dal zařadit výukový blok o volně žijících zvířatech s praktickými informacemi, které většinové společnosti často chybí (např. nesahat na mládě, ačkoli se zdá opuštěné a chceme mu pomoct, matka je jistě v okolí a kvůli našemu doteku ho poté už nepřijme). Ale to samozřejmě záleží na zainteresovanosti dané vyučující. 

Dále můžete připsat jakýkoliv svůj další komentář toho, co Vás v souvislosti s filmem zaujalo nebo oslovilo, a rádi byste to sdíleli s ostatními.

Obrovsky oceňuji autorky přístup, který má za cíl osvětu v rámci daného tématu, zároveň si chce ale zachovat nestrannost a nepodsouvat dětem své vlastní názory, ať už se jedná o vegetariánství nebo návštěvu cirkusu či zoo. Myslím si, že tato lekce může být velice přínosná pro děti, které nejsou doma nijak vedeni k utváření vztahů s přírodou a zvířata vnímají jako věci.