Jako článek ke splnění zkoušky jsem si vybrala článek z odborného časopisu Pedagogika. Článek zkoumá prvky kooperativního učení a v jaké míře je kooperativní učení využíváno na školách. Ve výzkumu bylo zjištěno, že kooperativní učení je využíváno na základních a středních školách asi na 20%. Dále bylo zjištěno, že výzkumů na toto téma je málo a je potřeba dále zkoumat, tak jako podporovat větší použití kooperativního učení ve školách. K tomu je potřeba zjistit podmínky, za kterých bude možno uplatnit co největší potenciál kooperativního učení. Souhlasím s tím, že kooperativní učení je ve školách využíváno málo a často nesprávným způsobem. Je potřeba, aby se dostalo učitelům odborného výcviku, ať už na dlouhodobějších kurzech nebo přítomností odborníka, který bude schopen učiteli výuku ukázat a poradit mu, jak na to.
In reply to Jana Férová
Re: Kooperativní učení ve výuce: teorie-výzkum-realita
von Kateřina Machovcová -
Prosím vložte konkrétní název článku a autory, nebo přímo link, abych se na to mohla podívat. Díky, Katka
(Dobrý den,
Link na článek je v písemném podkladu ke zkoušce, který jsem dnes také vložila do moodlu.
Přeji krásné sváteční odpoledne
Jana Férová
(Dodatečně upravil/-a: Jana Férová; čas vložení původního příspěvku: Pátek, 8. květen 2020, 13.09)
Pro jistotu ještě přidávám link https://ojs.cuni.cz/pedagogika/issue/view/91