Úkol č. 6 - Bednaříková

Úkol č. 6 - Bednaříková

par Petra Bednaříková,
Nombre de réponses : 1

Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

a)      Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.

Není. Není vytyčen vztah mezi jednotlivými dětmi.

 

b)      Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

Není. Není vytyčen vztah mezi dětmi. Není určené rozmezí nebo vztah.

 

c)       Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

Není. Není možné určit rozmezí nebo vztah.

 

d)      Děti, na každou šprycly na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž než lustr.

Jde o ostré lineární uspořádání v prostoru. Porovnáváme vzdálenost od lustru.

 

e)       Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

Jde o ostré lineární uspořádání v prostoru. Můžeme porovnávat vzdálenost bližší a vzdálenější.

 

f)        To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

Jde o ostré lineární uspořádání v čase. Porovnávání rychlost.

 

g)      Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

Není. Není zde předmět porovnání.

 

h)      Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

Může jít o ostré lineární uspořádání v případě, že nebudou obrázky se shodným počtem barev. Jestliže bude každý obrázek s jiným počtem barev, jde o ostré lineární uspořádání.

 

i)        Podívejte se na to, co všechno je pod stolem.

Není. Není tam řečen vztah mezi objekty pod stolem.