a) Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.- Nejedná se o ostré lineární zobrazení. Není vytyčen vztah mezi jednotlivými dětmi.
b) Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy. – Nejedná se o ostré lineární zobrazení. Není vytyčen vztah mezi ostatními dětmi.
c) Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím. – Nejedná se o ostré lineární zobrazení.. Není možné určit vztah mezi dětmi.
d) Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr. – Jde o ostré lineární uspořádání v prostoru. Porovnáváme vzdálenost od lustru.
e) Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, … Jde o ostré lineární uspořádání v prostoru. Můžeme porovnávat vzdálenost bližší a vzdálenější.
f) To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo. – Jde o ostré lineární uspořádání v čase. Porovnávání rychlost.
g) Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší. – Nejedná se o ostré lineární zobrazení. Není zde předmět porovnání.
h) Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku. – Jde o ostré lineární uspořádání, pokud nebudou obrázky se shodným počtem barev. Jestliže bude každý obrázek s jiným počtem barev, jde o ostré lineární uspořádání. Pokud se budou alespoň dva shodovat a není určen dodatečný způsob řešení, pak se nejedná se o ostré lineární zobrazení.
i) Podívejte se na to, co všechno je pod stolem. Nejedná se o ostré lineární zobrazení. Není tam řečen vztah mezi objekty pod stolem.