Ad 1) Ptáte-li se, kolik kusů drží v ruce, neodlišíte slova celek a část. Ptejte se jinak: Kolik papírů držíš v ruce? Slovo polovina je nadbytečné, nefunkční.
Ad 2) VY nepoměřujete, ale měříte, je to mimo zadání. I kdybych změnu akceptovala, posouvání je obtížné i pro žáka 2.r. ZŠ, tedy je z pohledu budování představ o míře (délce úsečky) neefektivní, tedy nevhodné. Dítě by muselo by jednotky vedle sebe vidět naráz (viz experimenty různě ve světě).
Slova celek a části zde zcela vypadly.
Ad 3) Rozházené netvoří konfiguraci, smysl by mělo, že existuje více konfigurací korálků o stejném počtu;
Ad 4) Kde je zaplňování prostoru (cesta k míře)?
Ad 5) To je práce s podmínkou, nevidím zvědomování kompozice, ani cílenou práci s možnostmi s užitím daného slova