Úkol - Nikola Straková

Úkol - Nikola Straková

by Nikola Straková -
Number of replies: 1
  1. Papír, dekompozice a číslo v roli počtu

= Dítě dostane papír velikosti A4 s otázkou, kolik kusů papíru drží v ruce, následně bude vyzváno k tomu, aby papír roztrhlo zhruba v polovině a opět dítě vyzveme, aby spočetlo, kolik kusů papíru v ruce drží. Tímto způsobem můžeme dále pokračovat, dokud bude možné papír trhat. 

 

  1. Provázek, poměřování a celek a části

= Budeme s dětmi pomocí provázku zjišťovat naši délku. Dítě si lehne na zem a budeme s ostatními dětmi počítat, kolikrát musí provázek posunout výš, abychom výšku dítěte zjistili. 

 

  1. Korálky, konfigurace a komparace

= Do dvou řad po třech položím korálky tak, aby vytvořily šestku, jako na hrací kostce, vedle nich položím stejných šest korálků, ale rozházené. Cílem tohoto úkolu bude uvědomit si, že obě strany obsahují stejný počet korálků.

  1. Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

= Děti budou převážet kostky na staveniště. Z lepící pásky vytvořím dětem silnici, která povede na staveniště, ale bude obsahovat i vedlejší cesty. Dítě dostane za úkol jet po silnici dle určeného směru (např. na první křižovatce zahni doprava a na druhé doleva) 

  1. Kostky, kompozice a možnosti

= Postavím před děti kostky a určím, že každá stavba musí mít buď základ ze 4 kostek anebo z 5 kostek. 

In reply to Nikola Straková

Re: Úkol - Nikola Straková

by Michaela Kaslová -

Ad 1) Ptáte-li se, kolik kusů drží v ruce, neodlišíte slova celek a část. Ptejte se jinak: Kolik papírů držíš v ruce? Slovo  polovina je nadbytečné, nefunkční.

Ad 2) VY nepoměřujete, ale měříte, je to mimo zadání. I kdybych změnu akceptovala, posouvání je obtížné i pro žáka 2.r. ZŠ, tedy je z pohledu budování představ o míře (délce úsečky) neefektivní, tedy nevhodné. Dítě by muselo by jednotky vedle sebe vidět naráz (viz experimenty různě ve světě).

Slova celek a části zde zcela vypadly.

Ad 3) Rozházené netvoří konfiguraci, smysl by mělo, že existuje více konfigurací korálků o stejném počtu;

Ad 4) Kde je zaplňování prostoru (cesta k míře)?

Ad 5)  To je práce s podmínkou, nevidím zvědomování kompozice, ani cílenou práci s možnostmi s užitím daného slova