Lze identifikovat spolehlivě nadprůměrného v M?

Re: Lze identifikovat spolehlivě nadprůměrného v M?

autor Šárka Strnadová -
Počet odpovědí: 0

Dobrý den,
Určitě souhlasím s tím, že nadaného žáka nejde v každém přípravě identifikovat. Dle mého názoru je potřeba dlouhodobého pozorování, abychom mohli s jistotou zjistit, zda se jedná o nadprůměrného žáka. Myslím si, že my jako učitelé nemáme dostatečnou kvalifikaci na posouzení, zda je žák nadprůměrný. 
Sama mám velmi málo pedagogických zkušeností, abych mohla přesně říci, že jsem nadaného žáka rozpoznala. Pokud mám pocit, že mám ve třídě velmi nadaného žáka, doporučila bych psychologicko-pedagogickou poradnu, kde danému žákovi mohou pomoci více, než já jako učitel. Sama jako paní učitelka bych měla umět, nebo se naučit postupem svých pracovních zkušeností, právě tyto žáky rozpoznat.
Dokážu si představit rodiče, některé dokonce ve svém okolí mám, kteří se upnou na představu,, že jejich syn/dcera, je chytřejší než ostatní děti ve třídě, je nadanější, šikovnější a nejchytřejší z celé třídy. Opravdu si myslím, že toto je na posouzení odborníků, kteří jsou vystudovaní odborníci a mohou si dovolit takové posouzení.
Šárka Strnadová