online výuka

online výuka

autor Anna Čekalová -
Počet odpovědí: 2

Myslím, že je pozitivní, že se učitelé naučí pracovat s programy a objeví mnoho užitečných stránek, které pak budou využívat, i když toto období skončí. Je skvělé, že děti mohou sdílet úkoly, které splnily a podělit se s nimi s ostatními. Je to podle mě lepší, než aby učitel musel posílat rodičům e-maily a komunikovat s každým zvlášť. Takto dá učitel úkol na nástěnku a všichni ho hned vidí a mohou se podělit s řešením. 

Úskalí by podle mě mohlo být v tom, že elektronická nástěnka je sice poměrně jednoduchá, ale i přesto by někteří rodiče mohli mít problém s jejím ovládáním. Také není dobré, že jsou tam některá slova anglicky, ne všichni rodiče anglicky umí. Další problém vidím v tom, že sice v dnešní době má internet skoro každý, ale přeci jen by se mohl najít někdo, kdo internet nemá.   

V odpovědi na Anna Čekalová

Re: online výuka

autor Tereza Škachová -

Aničko, děkuji za reakci. Ostatní prosím, ať využijí vlákno komentářů, není třeba vkládat novou konverzaci.

Ze zkušenosti s distanční výukou opravdu musím říct, že maily nejsou úplně šťastné. Nejhorší ale je, když je těch prostředí víc. Je ve finále je jedno, co to je, ale musí to být na jednom místě. Naše děti to zpočátku měly v bakalářích, na webu, v MS Teams a v mailu, každý předmět někde jinde, to bylo šílenství.

Možná má někdo další podobnou zkušenost?

K tématu internet v domácnostech mě napadá vám poslat odkaz na webináře, které se točily u nás v práci... je hodně dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí  (nemají doma techniku) nebo dětí cizinců (rodiče neumí česky, vůbec nemůžou pomoct se zadáním úkolů). A v těchto případech začíná distanční výuka být opravdu výzva...

Koho by to zajímalo, tak je několik videí k tomuto tématu na tomto youtube kanálu: https://www.youtube.com/channel/UCNYlnM2fdPU2lC7bSe9v4fA

 

V odpovědi na Tereza Škachová

Re: online výuka

autor Tereza Gandžalová -

Dobrý den, 

Podle mého názoru je nyní skvělá příležitost vyzkoušet nové věci. Jednou z nich je právě využívání internetu k výuce. Spousta škol v dnešní době začíná ve výuce používat tablety a toto je další z typů, jak dostat výuku do elektronické podoby. Podle mého názoru je to velmi šikovné a spoustu z toho, co se naučíme nyní, můžeme poté využít i později, například nástěnky na úkoly, testy apod.

Sice psaní si poznámek ručně nic nenahradí – za mě je to mnohem lepší než psaní poznámek na klávesnici, jelikož tak musíme zapojovat více smyslů a tím, jak to píšeme ručně, si již některé informace zapamatujeme. Avšak někdy bychom mohli využít možnosti elektronických sešitů například tím, že bychom mohli mít výuku o něco interaktivnější, jelikož bychom nemuseli dávat tolik prostoru k psaní poznámek o daném tématu.

Ovšem se najdou i nějaké zápory – často to může být zpomalený, může se omylem odstranit některá z předchozích poznámek, je zde omezené úložiště, pokud si nezaplatíme to neomezené. Také je toho spoustu v angličtině, se kterou může mít někdo problémy. Dalším problémem je to, že někteří žáci mohou být tímto znevýhodnění, protože nemají doma elektroniku, internet, nebo to mají velmi pomalé a veškerá práce jim pak může trvat i hodiny.

Gandžalová Tereza