-
Rytmus - tleskání slabik při čtení (učitelka čte a při zvuku tleská – děti opakují zvuk zvířete a tleskání (=> hra na ozvěnu)
-
Počítání - kolik bylo zmíněno zvířat (protože je zmíněno celkem 14 zvířat, vhodné rozdělit na víc oddílů, ptát se na počet třeba po dvou řádcích)
-
Symboly – sedíme v kruhu, uprostřed jsou obrázky zvířat, učitelka čte, po každém zvuku počká a děti ukazují na odpovídající zvíře
-
Obrazový diktát - děti ve skupinkách, každá skupinka obrázky zvířátek z básničky, učitelka čte, děti postupně řadí obrázky zvířátek, jak šli za sebou
-
Někdo/každý – učitelka čte a při každém zvuku ukáže na jedno dítě, které se napodobí řečený zvuk; na konci, kdy „každý mluví svojí řečí“ budou všichni vydávat jakýkoli zvuk zvířete – důraz na někdo a každý
-
Porovnávání, třídění – děti obrázky zvířátek podle počtu nohou, zda má či nemá zvíře ocas, zda má či nemá zobák, apod.; porovnáváme pak výsledné hromádky
- Pravda – neyravda – učitelka říká výroky typu „Ovce dělá búú.“ „Pes má čtyři nohy.“, apod., děti odpovídají pravda/nepravda (můžeme s pohybem – pravda sedí na zemi, nepravda stoupnou si, apod)
Pěkné.