V komunikačním kroužku bych děti seznámila s básničkou, řekneme si, jaká zvířátka se v básničce asi budou vyskytovat. Doprostřed bych dala všechna zvířátka na obrázku, která se v básničce vyskytují. Každé dítě by si vybralo jedno zvířátko a řeklo by, jaké vydává zvuky. Všichni v kroužku by tak představili své zvíře, které si vybrali i rovnou se zvukem, začneme pracovat s rytmem. Doprostřed dáme všechny obrázky.
Rytmus:
Děti si vyberou 2 zvířátka z obrázků
Jedno dítě si vybere koně, bude řehtat iháááá
Druhé dítě si vybere krávu, bude dělat búúú
Poté se to zopakuje v kroužku podle tohoto rytmu
Může se pracovat s obměnami, můžeme přidat více zvířat
Např:
3 děti si vyberou 3 zvířátka
Jedno dítě si vybere žábu, takže bude říkat kva kva
Druhé dítě si vybere medvěda a bude bručet, brum brum
Třetí dítě si vybere prase a bude chrochtat chro chro
A zase další dítě bude muset navázat na rytmus a takhle si to vyzkouší všechny děti