Zhodnocení vašich reflexí

Zhodnocení vašich reflexí

autor Sára Košatová -
Počet odpovědí: 0

Ahoj holky,

moc vám všem děkujeme s Míšou za vaše reflexe a poznatky. :) Moc si toho vážíme a snad vám i k nějaké budoucí praxi tato příprava pomůže.

Jsme si vědomi, že nám některá podrobnější objasnění  pro lepší porozumění aktivit v přípravě chybí, a proto vám v hlavě utkvěly některé otázky. Původně jsme myslely, že to bude příprava, kterou budeme opravdu realizovat. Pak by celá příprava opravdu vyzněla tak, jak měla. Budeme se snažit hromadně shrnout vaše dotazy, tak snad se nám povede většinu otázek zodpovědět.

Snažily jsme se hodinu rozpracovat tak, aby zde byla hravě promítnuta rovnovážná a rotační průprava a aby některé aktivity byly v některých činnostech skryté. Tak snad se nám to povedlo. Tato příprava je převážně ze cvičení, které jsou pro nácvik nutné, ale snažily jsme se sem zařadit i některá zábavná cvičení, aby se hodina oživila.

 

Ke hře Děda Mráz: 

Hodně z vás se nás ptala, jak funguje role Sluníčka. Sluníčko může být kdokoliv z vás. Není určeno předem. Může jím být kdokoliv, kdo má zrovna čas a chuť někoho zachránit. Čímž zachováváme klasickou verzi Mrazíka. Otáčení může samozřejmě některým způsobit ,,zamotání”, proto děkuji za upozornění. Tutu situaci bych tedy pravděpodobně vyřešila tak, že se žáci budou muset  točit velmi pomalu. Motivace by byla taková, že sluníčko musí rozehřívat rampouch pomalu a opatrně, aby se rampouch nerozbil. 

Hra na honěnou:

Při této hře se vyznačí území (půlka tělocvičny), kde je velké množství čar. Takže se víceméně pohybují ve vymezeném prostoru. Pokud žák má před sebou či za sebou jiného žáka, musí běžet za ním. Čímž se omezí i jeho rychlost, která by přispívala ke srážce. Samozřejmě se může stát, že by k nějaké závažné srážce došlo a to buď vysokou rychlostí či koukání na čáry.  Proto bychom s Míšou s žáky nejdříve probraly bezpečnost této hry.

Aktivita s lanem a dalekohledem:

Žáci chodí pouze v ponožkách, (aby lano cítili) a nejdříve se snaží chodit s otevřenýma očima a následně se zavřenýma očima. Gradace této hry je taková, že si žáci prostřídají dalekohled a koukají na cestu skrze něj. Zajímavost je taková, že když se žáci koukají do dalekohledu obráceně, než se do něj kouká běžně. Tudíž se jejich obraz zmenší a oni vidí přes dalekohled vše zmenšené a vzdálené. Žáci koukají dalekohledem na své nohy. Cesta se pro ně stává tak obtížnější a zábavnější.

Souboj dvojic:

Ano, lepší varianta by byla přesunout tuto aktivitu doprostřed všech aktivit. Jsem si vědoma, že zbytek cvičení je jen čistý nácvik. A i pro nás byla výzva nějakou aktivitu pro pobavení vymyslet i na konec této přípravy (přelézání na kladině). Každopádně děkujeme za poznatek.

Kladina z laviček:

Tato alternativa byla čerpána z literatury a také nás velmi obohatila.  Žákům se tak nasimuluje, že chodí po kladině a zároveň se tak pro ně chůze po obrácené lavičce stává přípravou na velkou kladinu. Proto doporučuji při jakékoliv přípravě se do nějaké literatury kouknout.

Dopomoc a předcvičení učitelem v rámci této aktivity je samozřejmostí. 

Moc děkuji za důležitou poznámku k neaktivní činnosti žáků při čekání, než půjde žák na řadu. Ano, možná by bylo ještě vhodné při větším počtu žáků zařadit i třetí lavičku. Tak by se žáci mohli více prostřídat.

Přelézání na kladině:

Po zkušenostech vím a naprosto souhlasím, že je tato aktivita velmi náročná, a proto se pro žáky může stát výzvou. Vyzkoušela bych samozřejmě kladinku, která je snížená a úměrná věku žáků. Kdybych viděla, že by žákům tato činnost nešla, použila bych pravděpodobně lavičky, které jsou oproti kladince širší a přecházení po ní by bylo pro žáky tak jednodušší. Dopomoc je samozřejmostí.  

Čas zde hraje také velkou roli a jsem si toho vědoma. Zde záleží na šikovnosti žáků a dle toho bych s nimi pracovala. Pokud by jim to nešlo, snažila bych se vymyslet alternativu, viz výše.

Časové rozvržení přípravy:

Souhlasím, že toho máme poněkud hodně, ale jak spousta z Vás říká, vždy je lepší mít připraveno větší množství aktivit než méně. Což nás právě zachovává klidnými. Vždy se poté může člověk soustředit i na jednu konkrétní věc, která žákům dělá problémy a zbytek přípravy lze použít i v dalších hodinách.