Hodnocení plnění cíle

Hodnocení plnění cíle

autor Eva Marádová -
Počet odpovědí: 0

V minulém semináři byl předložen jeden z cílů předmětu Seminář k bakalářské práci.  Uvádím znovu celou formulaci cíle připravenou pro minulý seminář:

Student/ka aplikuje na konkrétních příkladech znalost základních pravidel pro citování informačních zdrojů (různého typu) používaných v závěrečné práci. 

Způsob hodnocení:

a)       Individuální úkol v MOODLE:  Předložte seznam deseti vybraných informačních zdrojů …  citovaných dle platné ISO normy.

b)       Společná reflexe úkolů v semináři ověří, do jaké míry student/ka zná systém tvorby citací či zda si nechal/a jednotlivě citace „elektronicky vygenerovat“.  Vzájemné sdílení je inspirací pro všechny zúčastněné.

 

K širší diskuzi o výše uvedené formulaci cíle jsme se v pracovní skupině nějak „nedostali“.  Předkládám tedy vlastní doplňující komentář:

 

Již minule jsem k formulaci cíle připojila „způsob hodnocení“, který vlastně specifikuje očekávaný výstup a uvedený cíl konkretizuje.  To znamená, že po absolvování kurzu Seminář k bakalářské práci bude student/ka mimo jiné znát pravidla pro tvorbu citací a bude umět citace vytvořit. Cíl není formulován jednoznačně (tj. které typy citací či které prameny bude umět ocitovat).  K tomu by bylo třeba cíl rozpracovat do několika dílčích úkolů, jejichž splnění by pak mohlo být ukazatelem pro dosažený výkon absolventa kurzu.  

Výše uvedená formulace cíle má nikoli výkonový, ale formativní charakter. Usiluje o to, aby student/ka vyřešil/a zadaný úkol v moodle. Předpokládá  společnou reflexi úkolu, která každému z účastníků umožní,  adekvátně svým potřebám, dále rozvíjet dovednosti, které jsou v cíli uvedeny (aplikovat vybraná pravidla pro tvorbu citací na konkrétních případech).