Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Václav Trojan -
Počet odpovědí: 17
V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Lukáš Smola -

Dobrý den,

- financování školy, rozpočet školy, do jaké míry může ředitel ovlivnit financování školy, s tím související výše odměn/osobních ohodnocení,

- další možnosti finančního ohodnocení a motivace učitelů ve školství,

- povinnosti ředitele, konkurz na ředitele, důvody k odvolání ředitele školy.

Lukáš Smola

 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Lenka Halbrštátová -

Dobrý den, 

mě osobně zajímá:

1) Pohled na různé situace nebo problémy z druhé strany. Myslím tím, jak jste třeba určité situace vnímal jako učitel a následně i jako ředitel.

2) Co všechno může ředitel dělat pro rozvoj a další vzdělávání svých zaměstnanců ( možnosti dalšího vzdělávání, výměnné pobyty učitelů, atd.) 

 3) Dále věci, které jsou již zmíněné výše.

Děkuji,

Lenka Halbrštátová

 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Lenka Kodrlová -

Dobrý den,

především mě zajímá, jaké povinnosti mají ředitel školy a třídní učitel, dále také jak jsou základní a střední školy financovány.

Děkuji,

Lenka Kodrlová

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Mona Awwadová -

Dobrý den.

Již první schůzka shrnula všechna má očekávání, které jsem měla. 

Nejvíce by mě zajímalo, jak je to z právního hlediska s povinnostmi učitele a ředitele. Zajímalo by mě, koho může ředitel zaměstnat (zda zaměstná i neaprobovaného učitele, jak to vykáže, zda je to jedno, nebo je to komplikované). Pak by mě ještě zajímalo, jak hodně tvůrčích nápadů může ředitel do školy vnášet - čím je vázán od MŠMT a čím může naopak svou školu odlišit od ostatních (eko školy, zapojení do projektů - např. projekt občan, či sběr papíru).

 

Všechny další otázky mých kolegů mě zajímají také, toto jsou tři, které mě "trápí" nejakutněji.

Předem moc děkuji za Váš zájem o náš názor a těším se ve středu na společný kurz.

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Pavlína Černá -

Dobrý den, 

mě osobně nejvíce zaujal popisek v SISu a to: "Studenti budou mít možnost se seznámit se situacemi, do kterých se dostanou okamžitě po nástupu do praxe, a které jim mohou značně zkomplikovat počáteční důležitou etapu výkonu učitelské profese." A to přesně vystihuje to, co od tohoto kurzu chci vědět. Protože to, co přijde nástupem do praxe, tak o tom máme jen mlhavou představu a proto vědět o tom více a připravit se na to, je pro mě nejvíce důležité. 

Pavlína Černá

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Ondřej Mašek -

Dobrý den,

 

od kurzu očekávám, že se dozvím obecné informace z praxe vedení školy. Teoretická příprava je důležitá, ovšem předpokládám od praxe částečně odlišná, jak tomu obvykle bývá. Případně rozdíly očekávání a reálného působení v této funkci.

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Michaela Friedlová -

Dobrý večer, 

zpětně mohu za sebe říci, že během tří setkání jsme se dozvěděli užitečné informace doplněné o zkušenosti z praxe. Nejvíce oceňuji, že byla výuka vedena dialogickým stylem, kdy jsme měli neustále prostor pro naše dotazy a názory. Děkujeme

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Jan Sumcov -

Dobrý den,

již zpětně po skončení kurzu přidávám, co jsem od kurzu očekával a do jaké míry byla má očekávání splněna.

- možnosti začínajícího učitele na škole - jakým způsobem nastavit/upravit/pracovat s ŠVP  a vypracovat si ročníkový plán, kdo je za ŠVP zodpovědný a co v něm musí nutně být (z RVP)?

- role ředitele, zástupce, vedení školy - jakým způsobem rozhoduje vedení školy o jejím směřování, co je v kompetenci ředitele

- trocha politiky - jak moc je ředitel omezován/dirigován z obce, co si může dovolit a co ne?

- financování škol - odkud bere škola peníze a na co je přerozděluje?

- spolupráce ped. sboru - jak nastavit spolupráci s kolegy, může si začínající nováček dovolit zavádět nějaké změny, kterými cestami je nejlepší se zpočátku vydat?

 

Celkově mi kurz trochu rozšířil obzory v oblasti financování škol a role ředitele, určitě za zmínku stojí i promýšlení, jak se dají zavádět změny a jaká úskalí to přináší. Mrzí mě, že jsme se nevěnovali více pedagogické komunikaci (např. s kolegy, jak fungují sbory na školách) a vztahu RVP - ŠVP - roč. plán a naše možnosti s nimi. Je mi ale jasné, že času nebylo mnoho.

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Libor Ledvina -

Od semináře jsem očekával zejména hlubší ponoření se do problematiky pedagogického řízení školy. Mým zájmem bylo zjistit více o financování škol. 

Po dobu kurzu byly mé potřeby uspokojeny, financování škol se probíralo, zmíněny byly všechny složky ve financování škol, např. i dotace z EU (šablony). V průběhu kurzu bylo zdůrazněno, že pedagogické řízení školy se netýká pouze vedoucích pracovníků, ale i ostatních pedagogických pracovníků. To rozšířilo mé chápání pedagogického řízení. V průběhu praxe jsem se na něj snažil i více zaměřit. 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Jitka Štěpánová -

Dobrý den,

Děkuji za první hodinu. Opravdu mě zaujala a jsem ráda, že jste se ptal na naše očekávání a potřeby. Něco jsem již zmiňovala na prvním semináři, přesto mě napadlo ještě několik maličkostí.

1)      Kým jsou financované školy? Jak se jejich financování liší? Jakou roli v rozpočtu školy hrají granty. Kým jsou financované přestavby. Jak na škole probíhá přerozdělování peněz (co jde na platy, učební pomůcky, vybavení, odměny, zájezdy, FKSP...)

2)      Jaké pravomoce má učitel, když není spokojen s kolegy? (myslím profesně) Setkala jsem se s případem neustále opilé kolegyně. Vedení její četné absence a emoční výlevy toleruje. Její stav je však zřejmý i žákům.

3)      Jak probíhá výběrové řízení na ředitele a na zástupce ředitele? Jakou váhu má hlas pedagogického sboru a jakou váhu mají hlasy rodičů a hlas zřizovatele?

4)      Jak si jako vyučující mohu na škole prosadit nějaký projekt nebo zájezd? Jaké důvody má ředitel mi tyto akce zamítnout?

5)      Jak si požádat o grant?

6)      Jak se z pohledu vedení školy liší práce na ZŠ a na SŠ? S čím se ředitelé na SŠ nemusí zabývat. Jaké povinnosti jim naopak mohou přibýt?

7)      Jak může ředitel přispět k vytvoření dobré atmosféry na škole? Je možné prosadit si pravidelné team-buildingové akce?

 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Lucie Myšíková -

Dobrý den, 

od semináře jsem očekávala především informace pojící se s postem ředitele školy. Co taková pozice obnáší, jaké jsou kompetence ředitele školy, co je od něj očekáváno z pohledu kantorů atd. Do budoucna bych ráda nezůstala jen u pozice učitele, ale ráda bych se posunula i trochu výš. Je mi velice líto, že jsme měli jen několik přednášek, neboť informace od člověka, který má skutečnou praxi v oboru, jsou k nezaplacení! 

Děkuji. 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Benjamín Hájek -

Dobrý den,
děkuji za seminář, který mě obohatil mnoha informacemi. Zjistil jsem některé věci, o kterých jsem neměl ani tušení, ale také věci, o kterých jsem chtěl vědět z vlastního popudu. Na semináři mě zajímalo zejména:

1) Jak je škola financována, z jakých zdrojů si případně může finančně přilepšit? Jak si požádat o grant?

2) Jaké jsou práva a povinnosti ředitele školy?

3) Jak probíhá výběrové řízení na ředitele školy? 

4) Jak je to s osobním ohodnocením učitelů? Jak moc se jim investovaný čas do volnočasových aktivit vyplatí?

5) Jak ředitel nejlépe zajistí spokojenost svých učitelů na škole?

Děkuji za interaktivní a vstřícný seminář! :)

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Lukáš Burian -

Dobrý den, 

chtěl bych pouze poděkovat za vedení tohoto seminárního kurzu, který mohu upřímně říci byl jeden z nejvíce prakticky zaměřených kurzů co jsme absolvoval. 

 

Zvolená témata mi přišla nosná a velmi informativní zvláště pak Vaše osobní zkušenosti.

 

S pozdravem

Burian

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Lucie Salačová -

Dobrý den, 

od tohoto semináře jsem očekávala, že se dozvím něco o tom, jak vůbec škola funguje, a to z pohledu těch, kteří ji řídí. Potěšilo mě, že se otevřelo i téma financování, vždy mě zajímalo, jak je to s platy učitelů, kdo určuje jejich výši celkově, kdo dodává škole finanční prostředky. Zároveň jsem velice ráda za zkušenosti, názory a rady od Vás. 

Mrzí mě, že těch setkání bylo tak málo. Určitě bychom se dozvěděli spoustu zajímavých věcí.

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Barbora Křížková -

Dobrý večer,

 

za prvé chci poděkovat za velmi příjemný seminář, který osobně hodnotím jako jeden z nejpřínosnějších. Určitě je potřeba mít prostor na dotazy ohledně našeho budoucího zaměstnání, a to i na takové, na které se bojíme nebo stydíme zeptat jinde.

Za druhé je hloupé psát, co bych chtěla rozebírat na semináři, který už skončil, tak alespoň napíši návrhy otázek, které jsme řešili my a nejspíš budou chtít řešit i generace za námi:

- Jaké existují podpůrná opatření pro začínající učitele?

- Další možnosti motivace učitelů ve školství?

- Jak moc je ředitel omezován rodičovskou radou, obcí a státem, co si může dovolit a co ne?

Jak může ředitel přispět k vytvoření dobré atmosféry na škole?

Jak je to s osobním ohodnocením učitelů?

Jak ředitel nejlépe zajistí spokojenost svých učitelů na škole?

Jak by měl učitel průběžně pracovat na svém psychickém zdraví aneb jak se nenechat odradit a demotivovat?

- Jaké jsou možnosti zavádění alternativních prvků výuky do běžných škol?

- Jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání učitelů?

atd....

 

A za třetí chci všem popřát úspěšné Státní zkoušky.

S pozdravem, Barbora Křížková.

 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Yvona Neradová -

Dobrý den,

předmět jsem si zapsala proto, že o profesi ředitele školy (a především realitě českých ředitelů škol) jsem toho věděla velmi málo a zajímal mě pohled „zevnitř“. Kladla jsem si především následující otázky: Jak může ředitel ovlivnit přísun financí do školy a nakolik o jejich využití může rozhodovat? S tím souvisí i otázka osobního ohodnocení učitelů – je ředitel při udílení osobního hodnocení někým kontrolován, aby nemohlo dojít k případnému nespravedlivému zvýhodňování/znevýhodňování jednotlivců? Jak může ředitel podporovat profesní rozvoj učitelů? Je běžnou praxí ředitelů zajímat se o to, jak se učitelé na škole cítí a také o to, jak učí, nebo jsou tak zahlceni administrativou, že na to již zkrátka nemají časové kapacity? Mají pravomoc ovlivňovat způsob a náplň výuky? Mají (nebo alespoň většina z nich) zájem o to, aby učitelé podněcovali žáky k samostatnému myšlení (např. konstruktivistickými způsoby výuky) a nezůstávali u zastaralých a nepříliš funkčních didaktických postupů (výkladu)?

Stejně jako některé další spolužáky mě mrzí, že se seminářů neuskutečnilo více. Oceňuji Váš vstřícný přístup a ochotu podělit se o své zkušenosti z praxe.

 

 

V odpovědi na Václav Trojan

Re: Co očekávám od semináře Pedagogické řízení školy...

autor Jakub Kos -

Dobrý den,

upřímně jsem vůbec nic neočekával, předmět jsem si zapsal především díky vhodnosti časového rozvrhu a potřebě kreditů, takže má očekávání náplně předmětu nebyla téměř žádná. O to více mě náplň a zajímavost předmětu mile překvapila.