Hodnocení studenta na základě Souboru profesních kvalit učitele

Hodnocení studenta na základě Souboru profesních kvalit učitele

par Petra Vallin,
Nombre de réponses : 3

Pro tento semestr jsem pro hodnocení studentů na praxi vytvořila dokument, který přikládám. Plán je takový, že tento list vyplní student (jako sebehodnocení) a současně učitel z praxe, který tak poskytne studentovi svůj názor na jeho výkon na základě jasných kritérií. Svá hodnocení si pak porovnají, přičemž případné rozdíly na škálách budou hlavním podkladem pro diskuzi.

Spolupracujeme na tom s jedním učitelem z praxe a objevuje se několik neshod. Zajímal by mě proto váš názor a případné podněty, jak byste s nástrojem pracovali vy.

Soubor profesních kvalit učitele, na základě kterého je dokument vytvořen, je výsledkem společné práce Katedry primární pedagogiky. Tento evaluační nástroj byl modifikován už i pro druhý stupeň. Nevím, do jaké míry je znám napříč fakultou, tak raději upřesňuji. 

En réponse à Petra Vallin

Re: Hodnocení studenta na základě Souboru profesních kvalit učitele

par Jakub Konečný,

To hodnocení vypadá hezky, dokument je poměrně obecný, tak by to možná šlo využívat pro studenty různých oborů. Líbí se mi ten nápad s porovnáním sebehodnocení studenta a hodnocení učitele a následné diskuse o shodách/rozdílech. Díky za tip.

En réponse à Petra Vallin

Re: Hodnocení studenta na základě Souboru profesních kvalit učitele

par Veronika Laufková,

Milá Petro,

moc děkujeme za tento materiál. Ačkoliv soubor profesních kvalit je mi znám, tento podklad pro hodnocení studenta na praxi neznám. Zdá se mi opravdu dobře promyšlený a reflektuje všechny důležité oblasti. Za velmi užitečné považuji také vyjasnění kritéria - hodně to pomůže zejména při formulaci písemné zpětné vazby.

Využití pro sebehodnocení studenta i učitele z praxe mi přijde jako výborný nápad - s tím, že to bude právě podklad ke společné diskuzi a závěrečného hodnocení, předpokládám. Diskuze nad stejným materiálem, kde jsou jasně zadaná kritéria, mi přijde velice užitečné a obohacující pro obě strany.

Veronika

 

 

En réponse à Petra Vallin

Re: Hodnocení studenta na základě Souboru profesních kvalit učitele

par Václav Trojan,

Petro, dobrý nápad. Těším se na diskuzi nad tímto materiálem, přinesu svoji ředitelskou zkušenost či inspirace ze škol, kde hodnotí a podporují učitele podobným způsobem. Vždy je zajímavé, jak se různí lidé dívají na tatáž kritéria a stejnou skutečnost ze svých úhlů pohledu. Hezký den od Václava