Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

от Karel Vojíř -
Количество ответов: 4

1) Jako nejrozsáhlejší složku hodnocení vnímám přímé reakce na řešení zadaných úloh (otázek) studentů ve výuce. Má osobnostní větší uzavřenost je u některých studentů blok ve vzájemném porozumění a vede k chybné atribuci. Chtěl bych proto zapracovat na zprostředkování důvodu hodnocení a jeho konkrétnímu smyslu.

2) Bojuji s hodnocením skupinové práce studentů. I vzhledem k organizačním skutečnostem se mnou poskytované hodnocení vztahuje k celé skupině a výsledku její činnosti. Chtěl bych zapracovat na větší individualizaci a hodnocení procesní složky práce.

В ответ на Karel Vojíř

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

от Lenka Pavlasová -

Karle, introvertnější učitel si postupně musí najít způsoby, jak se studenty komunikovat. Pokud je student upovídaný, zpravidla se případné problémy vyjasní, protože student nedá jinak a učitel musí reagovat. Pokud se sejdou dva introverti (U a Ž), je to obtížnější. Doporučuji vám dát si vzájemnou komunikaci jako úkol, který budete ve výuce plnit vy. Postupně se to pro vás stane přirozené.

Hodnocení skupinové práce - s tím si také nevím úplně rady, i když učím řadu let. Tady by se asi hodil nějaký seminář s odborníkem zaměřeným na VŠ výuku s konkrétními příklady.

В ответ на Lenka Pavlasová

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

от Veronika Laufková -

Souhlasím s Lenkou a pokusíme se pozvat na jeden z našich seminářů odborníka, který by se tématem kooperativní výuku i jejím hodnocením zabýval. Děkujeme za podněty, i pro nás je to důležité a aktuální téma!

В ответ на Veronika Laufková

Re: Oblasti, ve kterých na sobě chce Karel zapracovat

от Eva Marádová -

Hodnocení skupinové práce je náročné na přípravu a liší se samozřejmě od povahy zadaných úkolů. Také bych ráda konfrontovala své zkušenosti s odborníky, kteří mají zkušenost s hodnocením výsledků kooperativní činnosti skupiny za současné implementace postupů/metod, které umožní individuální hodnocení studentů. A dají se zvládnout.